Direktlänk till inlägg 8 februari 2009

50-talister gillar inte horor!

Av Jessica Lindell - 8 februari 2009 19:48

Idag har jag en argdag! Jag är rastlös samtidigt som inget duger åt mig att göra och jag är supersur så fort nåt blir fel. Jävla skitsöndag!


Min bok har inget namn än och jag har anordnat en finalröstning för de förslag som fick mest röster sist. Alla som läser detta inlägg måste kommentera och ge mig sin finalröst.

Bidragen är:
Hon tillhörde Skymningen

Alvhoran

Den vite riddaren och den fulla alvhoran

Alvglöd

Krossade Rosor

Unelias Måne


Röstar ni inte så kommer jag att leta upp er, lägga ugglor i era brevlådor och skriva fula ord på era badrumsspeglar. Vågar ni riskera det? Ugglorna är fulla och aggressiva, bara så ni vet.

Både min kära mor och far, ryggar vid hor-titlarna så jag har kommit fram till att det är en generationsgrej. 60-talisterna är förmodligen mer frigjorda, uppvuxna på hasch och blommor som de är, så de är nog inte lika trångsynta. Fri kärlek är som bröstmjölk för dem medan 50-talisterna däremot tycker att sex före äktenskapet borde straffas med stening och kallar folk med utsläppt hår för skökor!

Och med den här utläggningen slår jag ett slag för vild generalisering!


Jag är dessutom fortfarande arg på den där dumma vecka 16-grejen. Den inte bara sabbade mitt humör, den sabbade min kreativitet oxå. När jag försöker koreografera blir det skräp av allt. Hela jag är skräp idag! Allt runt omkring mig är skräp! Jag andas skräp!


Argh, nu ska jag se på film för att kunna bli arg på att jag inte gör nåt vettigt sen!

 
 
Ingen bild

Emma

9 februari 2009 10:01

Argh, glömde rösta sist! Då kommer det nu...
1. Hon tillhörde Skymningen
2. Alvglöd
Den första där är jäättevacker, stämningsfull och mystisk. Jag är nog lite 50talist jag, tycker att det blir _för_ inyourface med horor i titeln. Fram för mystik, glödande spänning och överraskningar _inuti_ boken istället! :D

Min söndag igår låter precis som din. Måste vara nåt universellt. Blä. Idag är det bättre tack o lov, men energin är lågskvalpande. *krama*

 
Helena

Helena

9 februari 2009 10:51

Jag vill helst inte ha påjälsning av nån fiúll uggla så jag röstar på den första =) O bara så du vet e jag me arg på v 16 grejen!!! puss på dej!

http://www.helenaas.blogg.se

 
Ingen bild

Linda

9 februari 2009 16:46

Hon tillhörde skymningen och Alvglöd låter som ganska passande namn på en bok men min favorit är ändå Den vite riddaren och den fulla alvhoran :) Allt kommer ordna upp sig vännen. Du kan alltid klaga hos mig, bara så du vet. Massa pussar och kramar

 
Gealach

Gealach

9 februari 2009 19:15

Jag tycker att "Alvglöd" låter himla trevligt.

http://www.metrobloggen.se/gealach

 
Ingen bild

emelie

10 februari 2009 17:27

du vet redan vilken jag gillar bäst men jag röstar ändå.
Hon tillhörde skymningen!!!!


 
Ingen bild

Mamma

11 februari 2009 15:48

Nästan alla verkar vara 50-talister och är sexuellt hämmade.

Jag röstar på Hon tillhörde skymningen och håller med om det som Emma skrev.

 
Ingen bild

Jimmy

14 februari 2009 13:08

jag gillade Den vite riddaren och den fulla alvhoran. Morsan och farsan är gamla Jessica det borde du veta!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Lindell - 15 juni 2009 14:31

Dels för att jag på ren princip vägrar att betala för att jag ska få ha fler än 100 bilder i min egen blogg, dels för att oxå vill ha en sådan där snygg header på min blogg. :)   Vad tycks? http://badideabear.blogg.se/ ...

Av Jessica Lindell - 9 juni 2009 22:10

... men ännu fortare när man är inne i monotoni. Jag är tillbaka i Linköping på mitt gamla, hederliga jobb men denna sommar känns annorlunda än den förra. Då var jag full av tillförsikt inför framtiden, nu vet i fan vad som ska hända i höst.   Tydlig...

Av Jessica Lindell - 26 maj 2009 22:55

Jag har provat på att videoblogga för att visa att även jag har viktiga saker att säga. Precis som andra viktiga videobloggare så som Fröken Kiss....

Av Jessica Lindell - 23 maj 2009 22:09

Jag har sällan fått höra så mycket snälla saker som jag har fått de här veckorna. Det är helt otroligt vad bra man verkar vara när man precis visat att man är ganska dålig...   Jag (på skoj): Det är det här jag är bäst på. Wonderful person #1: Du är ...

Av Jessica Lindell - 14 maj 2009 19:38

Så här sa mitt kinesiska horoskop imorse: "Efter bittert kommer sött." "Tack", sa jag och började ordna snaran... Jävla kineser, de har aldrig sökt danshögskolan.   Det kanske ligger nåt i det här med snigelhjärnbark ändå... Jag kanske är helt energi...

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards