Alla inlägg under november 2008

Av Jessica Lindell - 23 november 2008 19:07

Nu är jag frisk igen. Eller ja, så frisk som jag kan bli. Jag är hel och ren och har dansat hela veckan. Jag har t.o.m lett min egen lektion. Efter lite ångest och ett par bitar stärkande choklad så lärde jag ut lite nybörjarövningar till riktiga nybörjare. De var så duktiga och fick klappa hejvilt till Heat of the Night med Aqua - den gamla godingen. :)

Det var skoj!

På torsdag blir det ingen skola för vare sig mig eller min klass. Vi ska nämligen spela in trailern till Körslaget som ska sändas på TV4 om ett par månader. Vi ska föreställa körerna och dansa bakom ingen mindre än Idol-Erik bl.a Det ni... :) Vi ska lalla omkring i toga och mima lite för att se ut som en riktig kör och så ska vi sedan sändas på tv den 12 december för första gången. Ska bli jätteroligt!


6 december ska vi på julmarknad. Folk i klassen och så släpar vi med oss pojkvänner och sambos för att bära våra skridskor och köpa brända mandlar. Jag släpar med mig Dan fast han helst vill dricka öl. Han hatar julen eller åtminstone saker som rör sig runt omkring julen, t.ex brända mandlar och stickad hemslöjd som säljs på Gröna Lund. Det är ju det som gör julen! Det är inte jul utan gråröda, stickade toppluvor eller tunt stoppade halmbockar med ledsna små pepparkornsögon. Hela julfenomenet är ju uppbyggt på sega pepparkakor med 'God Jul' sirligt spritsat på och de där små lerklumparna i brunt och rött som ska föreställa glada tomtar fast de egentligen ser ut som tjocka, utklädda små grisar.


Var på min mosters 50-årsfest förra helgen. Trots att jag var där som singel så var det roligt. Min kusin och jag fifflade med bordsplaceringen så jag slapp sitta själv på ena hörnet. Sen satt vi och jiddrade mest hela kvällen (jiddra - typiskt stockholmskt). En annan av mina kusiner jobbade lite i baren och vi smusslade till oss gigantiska whiskys och gratis drinkar så kvällen blev ännu roligare. Kom i säng runt kl 4 efter en kväll full med kostymklädda, medelålders män och krossade coctailtomater. Vi var sist kvar och krälade på golvet till schlagermusik i syfte att peta ned snusburkar med näsan. Här nedan är en bild på mig och min lillebror (vi var hottast på hela festen) och min kusins ångestladdade verk gjort av blåmögelost och min bordsplaceringsskylt. Han är en äkta konstnär.


Och snart är det dags för föreställning oxå. 'It's a Sin' kommer framföras på Kulturama 11/12 kl 19.00 och 12/12 kl 12.00 och 19.00 Alla är så välkomna så. Jag har som sagt gjort en koreografi och det kommer bli relativt underhållande. Kostar 80 kr. Man får en gratis kram om man kommer och om man vill så får man en autograf i ryggslutet. Välkomna!

Av Jessica Lindell - 8 november 2008 21:52

Så här till hösten kände jag för lite förändring så jag passade på att färga håret och numera är jag stolt redhead. Höstig och fin! Fått massa, snälla komplimanger om det oxå. Dan sa bl.a att det var den finaste färgen jag någonsin haft och jag har haft en hel del olika. Den förra favoriten var svart, trodde aldrig att han skulle gilla rött så mycket. Men jag är nöjd.

Samtidigt som jag färgade håret blev jag dock sjuk och det har suttit i ett bra tag. Var hemma nästan hela förra veckan och när jag väl försökte vara duktig och dansa så blev jag bara sämre. Har hostat lungorna ur mig och är skapligt trött på den här idiotförkylningen.


Igår var Dan och jag och kollade på The Producers på China Teatern. Det var jätteroligt. De var jätteduktiga, översättningen var bra efter omständigheterna och det kändes allmänt storslaget med mycket kulisser etc. Kim Sulocki var lite lagom nervig och Claes Malmberg var lika sliskig som man hade tänkt sig. Magnus Härenstam, Christine Meltzer och Ola Forssmed var oxå duktiga men det är svårt att mäta sig med den klockrena castingen i filmversionen. Men det var roligt att se Conny Bäckström som den minst sagt välutrustade koreografen och Daniel Engman som den blonde nazistledaren. :)

Det var en jättemysig kväll iallafall. Pizzahut, godis och musikal - så borde det vara varje fredag.


Jag har börjat titta på Tre Kronor. Såpan i från 90-talet. Det är jätteroligt. De säger 'blatte' och 'knulla' hejvilt. 14-åringar som har sex. Sånt skulle man aldrig få se i svensk tv idag. Iofs gör de ju inte såpor längre. Det är okej om det är riktiga människor utan manus som snuskar sig och fäller rasistiska kommentarer i tv men det skulle aldrig gå för om det var en skriven serie. Då skulle det vara folk av varje färg och nationalitet, gärna dvärgar och siamesiska tvillingar oxå men ingen skulle våga säga något om dem, alla skulle låtsas som ingenting. På 90-talet var det annorlunda. Tre Kronor äger!


Nästa helg är det mosters 50-årsfest! Jag ska festa som en singeltjej bland alla gamla fastrar och kusinmorbröder medan Dan är hemma och pappar sig. Ska bli skoj iallafall!


Skador: Hostanfall, ett pinsamt märke på stortån efter att jag tappade ett hänglås på mig själv och en bränd tumme efter att vår städerska lagt wokpannor i ugnen som jag försökte ta ut. Mer än så har jag ju inte hunnit med när jag bara gått runt och slagit dank hemma...

Av Jessica Lindell - 3 november 2008 23:16

Förra veckan sa jag att jag skulle bli sjuk resten av lovet av att ha varit i badhuset tillsammans med en massa snoriga ungar och titt på fan. Nog blev jag sjuk alltid. Ont i halsen och feber hemma i Linköping. Försökte kurera mig med shopping och det funkade delvis. Jag köpte fina julgransprydnader som är fina samtidigt som de markerar vad för slags intressen jag har. Köpte en pokerkula till Dan och skor till mig - übersöta!!! På Rusta. Jaja, jag vet men nu var det ett tag sen jag var där och det är inget större fel på Rusta, så det så! Jag fick en stämpel på jobbet att jag enbart handlade där så nu får jag nästan dåligt samvete när jag faktiskt går dit. :)

Handlade tofflor oxå. Och skor. Och ikväll har jag köpt en klänning som jag förmodligen ska ha på min moster 50-årsfest fast det får bli till ett par andra skor än de jag råkade få med mig ifrån Din Sko i söndags.


Är feberfri nu men hostig och eländig. Hatar att vara messjuk. Då har jag hellre feber. Tycker nästan det kan vara lite mysigt ibland. Bli sådär varm och degig i kroppen och bara ligga under två täcken, iklädd mysbyxor och värsta tröjan. Man vet att det i normala fall skulle vara äckligt svettigt men när man har feber så blir det så rätt istället. Man får äta lite glass och dricka kalla saker och titta på tv hela dagarna utan dåligt samvete. Gärna slösova lite i omgångar oxå och ynka lite när någon kommer förbi. Gnälla lite att man är sååå sjuk och de kan inte skälla på en för man ser så liten ut bland de där tjocka täckena.

Imorrn blir det dock tillbaka till skolan. Med ny hårfärg och allt. :)


Jag hittade en rolig sida på nätet igen där man kunde klistra in egna bilder i olika situationer. www.photofunia.com Skitroligt! Jag suger på photoshop etc så det här blev lagom lätt för mig.

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards