Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Hemma igen (inga symptom på svinpest - bara en lätt musikalabstinens)!

Av Jessica Lindell - 29 april 2009 22:01

Torsdag - Framme i London. Solnedgång, ljumma vindar, stor klocka som plingar i fjärran och en tågresa som skumpar sig fram genom ett lummigt landskap där ett Ikea dyker upp då och då. Vi inser strax att ifall vi försöker vara stora och duktiga och själva söka reda på vårt hotell (som ska ligga inom en radie av typ 5 meter) så kommer vi sluta som lemlästade, oidentifierbara råttbufféer i någon sunkig gammal gränd så vi softar och tar en taxi. Londontaximuppen kör på fel sida av gatan (liksom alla andra i det där lustiga landet) men vi kommer safe till hotellet och lallar sedan iväg för att äta lite spännande, engelsk mat. Det fick bli Shish-restaurang i närheten där vi firade vår framkomst med granatäppledrink och halloumispett. Somnade sött och samlade kraft för de verkliga äventyren.

Fredag - Ut på stan efter en nyttig (och rätt tråkig) kontinental frukost på hotellet (vart tog äggröran och den flottiga baconen vägen? Som om hela världen har kommit överens om att Cocopops är den officiella världsfrukosten). Åkte in till Leicester Square för att införskaffa så många musikalbiljetter som möjligt. Dock blev det lite bökigt eftersom engelsmän inte vill sjunga och dansa på söndagar så det vi fick fatt på var lördagsbiljetter till Wicked och måndagsbiljetter till Hairspray. Drev omkring i ett hundratal souvenirbutiker och åt en hälsosam lunch på KFC bestående av friterade småkycklingar. (Phillippe hade sedan mardrömmar den natten). Hittade världens bästa butik! Nämligen Dress Cirkle. Helt inriktad på show och musikal. Och det första jag ser när jag kliver in är Rent - Filmed Live on Stage, ny rykande Rent-variant (för 22£... hrm...) Woohoo!!! Så jag gick därifrån med den och med Oliver som jag har hört ska vara väldigt bra oxå.

Spenderade kvällen på Zoo Bar där vi plöjde oss igenom hela drinklistan och blev trakasserade av toalettnegrer... Jag kan ta min egen servett, tack. Jag betalar inte 15 spänn för att någon ska ge den till mig så fort jag tvättat händerna hela kvällen...

Lördag - Gick på dagsföreställningen av Wicked och blev glatt överraskad. Superbra musikal! Grät t.o.m lite slutet för allt var så tragiskt ett tag. Efter det åkte vi till British Museum (jag hade lovat Dan det som födelsedagspresent) men det var lite halvstängt så vi åkte vidare till Hyde Park och den stora ekorrekollonin istället. Grå ekorrar skuttade runt våra fötter medan vi tog en romantisk promenad och försökte övertyga Phillippe om att de inte var lika påflugna som Benjamin.

Söndag - Zoo på förmiddagen. Supersöta uttrar charmade sig rakt in i våra hjärtan genom att ligga på rygg och leka med små stenar och plira med sina små ögon. Vi åt en klassiskt fish'n'chips-lunch tills fisken stod oss upp i halsen och det rann flott om hela händerna. Ändå ångrade jag mig inte en sekund. Vi tittar på massvis med apor och snuskiga små reptiler tills vi beslutade oss för eftermiddagsaktiviteten som blev Madame Tussaud's. Flirtade med Johnny Depp tills ögonen gick i kors, dinerade med George Clooney och konspirerade med Hitler.

Måndag - Började dagen med klassisk english breakfast (Finally!). Korv, toast, ägg, tomater och bacon - Namnam! That's my kind of frukost! Vandrade vidare till London Dungeons där vi fick uppleva alla möjliga hemska saker som någonsin drabbat staden. Det var Jack the Ripper, Sweeney Todd, bränder, pest, tortyr och i slutet så blev vi t.o.m hängda! Fritt fall med en snara framför ansiktet... Kittlade lite i magen då sätet försvann under en för ett ögonblick. Massa roliga effekter, strob (Maggie hade gillat det) och klassiskt skrämseltaktik hela vägen men det gick hem. Min favvoaktivitet på hela resan, tror jag nästan. Efter det blev det British Museum på riktigt och Dan fick sina gamla stenbitar. Jag gick tyst och stilla bakom medan jag försökte att inte somna. Vad gör man inte för sin underbare men ack så historiefixerade pojkvän? :) En snabb kik in på Dress Cirkle igen (kom ut med Singin' in the Rain, Trollkarlen från Oz och Jerry Springer - The Opera... Ooops...) Middag på italiensk restaurang efter det och så avslutade vi kvällen med en Hairspray-föreställning. Jättebra men min variant på Nicest Kids in Town var fan snäppet vassare. :)

Tisdag - Åk engelsk frukost ute på stan innan vi åkte till flygplatsen och spenderade i princip hela dagen med att vänta och vänta och vänta lite till. Shoppade lite hårprydnader och åt italienskt igen. Kom hem (ännu inte smittade av svinpesten) och återgick till vardagen. Jag vill vara ute i stora världen mer ju!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Lindell - 15 juni 2009 14:31

Dels för att jag på ren princip vägrar att betala för att jag ska få ha fler än 100 bilder i min egen blogg, dels för att oxå vill ha en sådan där snygg header på min blogg. :)   Vad tycks? http://badideabear.blogg.se/ ...

Av Jessica Lindell - 9 juni 2009 22:10

... men ännu fortare när man är inne i monotoni. Jag är tillbaka i Linköping på mitt gamla, hederliga jobb men denna sommar känns annorlunda än den förra. Då var jag full av tillförsikt inför framtiden, nu vet i fan vad som ska hända i höst.   Tydlig...

Av Jessica Lindell - 26 maj 2009 22:55

Jag har provat på att videoblogga för att visa att även jag har viktiga saker att säga. Precis som andra viktiga videobloggare så som Fröken Kiss....

Av Jessica Lindell - 23 maj 2009 22:09

Jag har sällan fått höra så mycket snälla saker som jag har fått de här veckorna. Det är helt otroligt vad bra man verkar vara när man precis visat att man är ganska dålig...   Jag (på skoj): Det är det här jag är bäst på. Wonderful person #1: Du är ...

Av Jessica Lindell - 14 maj 2009 19:38

Så här sa mitt kinesiska horoskop imorse: "Efter bittert kommer sött." "Tack", sa jag och började ordna snaran... Jävla kineser, de har aldrig sökt danshögskolan.   Det kanske ligger nåt i det här med snigelhjärnbark ändå... Jag kanske är helt energi...

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards