Direktlänk till inlägg 23 maj 2009

Slutet är nära!!!

Av Jessica Lindell - 23 maj 2009 22:09

Jag har sällan fått höra så mycket snälla saker som jag har fått de här veckorna. Det är helt otroligt vad bra man verkar vara när man precis visat att man är ganska dålig...


Jag (på skoj): Det är det här jag är bäst på.

Wonderful person #1: Du är bäst på mycket, Jessica!


Wonderful person #2: Du är en kraft och en tillgång överallt, tänk om alla andra oxå kunde se det. även Du är så fin, Jessica.


Wonderful person #3: Det skulle vara synd att se dig försvinna ur den här branchen. Du har en kropp som klarar det, då ska du syssla med det. 


Plus att jag har fått oändligt mycket beröm för mitt skrivande, kreativitet och teater och gud vet vad... Jag ska fan se till att vara dålig lite oftare så folk säger snälla saker till en... :)
Presenter kan oxå hjälpa mig att ta mig ur det här med värdigheten i behåll. Bara ett tips...

 

Vi har haft sista baletten, sista jazzen, sista moderna. Allt är över. Det finns inget kvar. Det enda vi kan göra är att lämna Lejonklippan... Eller... nej! Det var ju på låtsas.

Sista moderna... Ja, vad ska man säga... :) Brask överraskar ännu en gång. Han svepte in en halvtimme innan lektionen och frågar om vi har nåt efter den lektionen. Då vi frågar varför så blir han skitsur och ryter 'Skit i det, ni!', dänger ett papper i bordet, drar därifrån och tuffar iväg på sin scooter. Lite stukade och chockade öppnar vi då detta papper och får läsa detta:


Kulturama Egon!!!

På bästa Ego-manér drog Mikael just iväg på sin scooter framför näsan på er, nu är frågan vart han tog vägen.


Antingen till en vän *som bor där och där*

Eller

Så flydde han *dit och dit*


För att läsa gåtan så har ni här två telefonnummer, den ena av dessa personer ljuger alltid, den andra talar alltid sanning, ni kan ställa endast en fråga till endast en av dem... Var är jag? Kom hit så lagar jag mat!!!


Tack vare min eminenta förmåga att lösa svåra gåtor (ringde pappa men vi är släkt så jag kan ta åt mig lite av äran iallafall) så hittade vi vår kära modernlärare som var i full fart med att laga mat. Men inte nog med det. Vin och öl fanns att tillgå och även en väldigt fin idolbild på ovannämnde tillsammans med en dikt han påtat ihop efter föreställningarna.

Jessica...

Klassens egen lilla persika

Vill ge sken av butter och sceniskt sur

Men du lurar ingen, vilken jävla tur!


Har ni någonsin hört något finare? :) Av någon anledning hade jag gått med på att låta honom läsa min bok oxå. Nu kommer jag aldrig våga träffa honom igen.


I helgen hade vi myshelg hemma hos Emelie. Linnéa, Kjersti, Caroline, Emelie, Malin och jag. Vi tog massa fina kort i trädgården, grillade, dansade dansmatta och softade i allmänhet. Dagen efter inhandlade vi fem röda t-shirts.


På måndag börjar Dan sitt nya jobb oxå. Hurra för honom!


Känns som att det händer massvis med saker. Bra i allmänhet, dåliga för mig... Vi tittar på lägenheter, Dan har fått ett jobb, avslutningar hit och dit, grillhelger, planeringar m.m men mitt liv goes down the rännsten... Nejvars, men jag känner mig sugig i allmänhet fortfarande. Fast det kanske är bra i sig för då försöker folk övertyga en om motsatsen (om man har tur).


Jag lovar att vara roligare i nästa inlägg. Det här blev ett typiskt 'Jag är en nyutexaminerad student i nåt tråkigt kontorsaktigt ämne och så här spännande är mitt liv'-inlägg med viktiga punkter som 'Jag och mina vänner hade en spännande shoppingtur' och 'Min pojkvän bjöd mig på frukost på sängen - Åh, vad jag är lycklig'. Titta! Även här, i den förbannade bloggjäveln, har jag blivit helt medelmåttig!

 
 
Ingen bild

emelie

24 maj 2009 09:41

tack för i helgen jessi:) det var super mysigt när ni kom! bästa helgen på väldigt länge!!!
kramar

 
Ingen bild

Dan

26 maj 2009 16:10

Du måste lägga upp videobloggen. Jag var trött, men det var banne mig det roligaste jag har sett på länge! Du är en briljant skådis! DU BORDE BLI MUSIKALARTIST!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Lindell - 15 juni 2009 14:31

Dels för att jag på ren princip vägrar att betala för att jag ska få ha fler än 100 bilder i min egen blogg, dels för att oxå vill ha en sådan där snygg header på min blogg. :)   Vad tycks? http://badideabear.blogg.se/ ...

Av Jessica Lindell - 9 juni 2009 22:10

... men ännu fortare när man är inne i monotoni. Jag är tillbaka i Linköping på mitt gamla, hederliga jobb men denna sommar känns annorlunda än den förra. Då var jag full av tillförsikt inför framtiden, nu vet i fan vad som ska hända i höst.   Tydlig...

Av Jessica Lindell - 26 maj 2009 22:55

Jag har provat på att videoblogga för att visa att även jag har viktiga saker att säga. Precis som andra viktiga videobloggare så som Fröken Kiss....

Av Jessica Lindell - 14 maj 2009 19:38

Så här sa mitt kinesiska horoskop imorse: "Efter bittert kommer sött." "Tack", sa jag och började ordna snaran... Jävla kineser, de har aldrig sökt danshögskolan.   Det kanske ligger nåt i det här med snigelhjärnbark ändå... Jag kanske är helt energi...

Av Jessica Lindell - 12 maj 2009 19:42

Danshögskolan idag! Nej, jag tänker inte ringa och berätta hur det gick till alla som vill veta. Jag kommer kanske ringa ifall jag kommer vidare till nästa prov. Jag kommer med all säkerhet att ringa ifall jag kommer in men det lär väl bli i mitten a...

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards