Alla inlägg under januari 2008

Av Jessica Lindell - 18 januari 2008 23:07

Lots and lots som händer!

Jag har börjat på en koreografi till vårföreställningen i mars. Ska dansa till 'Dancing is not a crime' från Footloose (som f.ö kommer till Stockholm i feb). Har tänkt det som en gruppdans men jag vill göra koreografin själv. Ingen som lägger sig i då. :) Filmade igår för att se hur det artar sig och det ser riktigt bra ut faktiskt. Stilen kallar jag för slask-jazz.

Ni kan kolla här ovanför om ni orkar. :)


Idag hade vi en jätterolig rytmiklektion. Vi ska nämligen visa upp vad vi lärt oss i rytmiken oxå i mars. Vi blev beordrade att ta med två skedar och en kniv till skolan och väl där började vi klinga, skrapa och väsnas så det stod härliga till. Vi snodde alla stolar ute i korridoren och dunkade dem i golvet, vi lade skedarna mot varandra och drog kniven emellan i ett rasande tempo och trummade besticken mot stolsbenen i fyrtakt och tretakt om vartannat. Två notpapper med det specialskrivna och genialiska stycket 'SSSCCCHHHOOOLLL' ska framföras i olika klappar, stampar, dunkningar och skrapanden. Kommer bli en kakofoni av oljud men det kommer definitivt bli skittufft!


Ni måste komma och kolla!!!!! 14, 15, 16 mars!!! Jag bor i en 5:a, jag har plats! Beställ biljetter på www.bus4you.se

För att få 50 kr att resa för i välkomstpresent så bli MV-kund oxå http://www.bus4you.se/Public/MemberRegistration.aspx?Code=72753

Smygreklam!!! :)

Men allvarligt talat så blev jag kär i deras bussar. Åka mellan Linköping-Stockholm i en asskön läderfåtölj för typ 100 spänn är lätt min grej!


Jag har dessutom precis anmält mig till att åka till Paris under slutet på sportlovsveckan. 3000 kr för hotell, flyg, flygbussar och inträde till en stor tävling i olika streetstilar kändes inte så farligt. Blir borta i 4 dagar och kan lalla runt i Paris under lördagen för sightseeing. Iofs har jag redan varit i Paris en gång men lite semester kan kännas välkommet nu när alla andra oxå får åka utomlands. Kul att få se duktiga dansare visa sig på styva linan oxå.


Skador: Potentiellt benhinnetjafs - ont i vaden när jag dansar, dunkar liksom i muskeln och är allmänt oskönt. Benhinneinflammation är något man inte vill dra på sig tydligen då hot som 'Vila i ett halvår' kan komma att krävas för att det ska läka typ.

Av Jessica Lindell - 5 januari 2008 22:05

Julen är slut men jag är relativt pigg. Jag sover iofs till 12 varje dag och är fortfarande trött då jag tvingar mig själv att stiga upp men så brukar det vara.


Kom precis hem från Disney on Ice. Små polacker mimade till förinspelade svenska Disney-citat och åmade sig i glittriga kortnummer av Disney-klassiker medan de sålde blinkande pinnar till ockerpriser utanför dörrarna. Det var skoj. Alla var så duktiga så och det var underhållande. Minus för det läskkladdiga golvet dock som de inte brytt sig om att städa emellan föreställningarna.


Kom tillbaka till Stockholm i förrgår efter ca 2 veckor i Linköping. Även denna jul blev traumatiserad då vi fick reda på att Dans mamma hade cancer. Han stannade hemma och hela julen gick i en något dämpad ton tills vi sedan fick reda på att "Nej, det var ju inte cancer. Hoppsan. Jaja, det såg ut som det då. Var glad att du får leva istället." Läkare vet hur man sprider julstämning...

Vi firade stort istället på nyår då Dan kom ner och joinade festen tillsammans med Stefan & co, mamma och Monika. Han drunkade nästan i sitt jättestora ölglas och det nog mest tack vare det jag lyckades spöa honom i biljard.

Fick massa fina paket av massa fina människor oxå. Hemgjort godis i mängder, Harry Potter-boken, vågtång, Pandora-berlocker, smycken, 6 st Mine-glas ifrån Kosta Boda, benvärmare, ljusstakar m.m

Passade även på att shoppa lite mellandagsrea i en stad jag klarar av att vistas i då det kommer till såna tider. Stockholm är ett helvete bara det blir helg typ, Linköping är mer min typ av shoppingstad.

Fick även en massa skrivet i min bok. Kreativiteten flödade fritt (med en knuff i rätt riktning så) så snart jag fick lite ledigt igen.


På måndag börjar skolan. Jag har precis slängt ut 2360 kr på ett terminskort (OUCH!!!) och är fit for fight igen. I mars har vi vårföreställningen (det är väl fan inte vår i mars???) och jag hade väl tänkt att försöka komma på nåt roligt nummer. Boka upp er i tid (ta hela mars för säkerhets skull) och kom och kolla vetja!

Julföreställningen gick bra. Vi cirkusade loss i grälla kostymer och glittriga sminkningar. Jag fick en riktigt ond ormtjuserskelook och fann mitt sanna jag i en illrosa haremskostym. Vi använde alla ljuseffekter som fanns, kastade in lite rökmaskin och dansade järnet. Det var jätteskoj!

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards