Direktlänk till inlägg 5 januari 2008

Jul & nyår med en touch av läsk och polacker!

Av Jessica Lindell - 5 januari 2008 22:05

Julen är slut men jag är relativt pigg. Jag sover iofs till 12 varje dag och är fortfarande trött då jag tvingar mig själv att stiga upp men så brukar det vara.


Kom precis hem från Disney on Ice. Små polacker mimade till förinspelade svenska Disney-citat och åmade sig i glittriga kortnummer av Disney-klassiker medan de sålde blinkande pinnar till ockerpriser utanför dörrarna. Det var skoj. Alla var så duktiga så och det var underhållande. Minus för det läskkladdiga golvet dock som de inte brytt sig om att städa emellan föreställningarna.


Kom tillbaka till Stockholm i förrgår efter ca 2 veckor i Linköping. Även denna jul blev traumatiserad då vi fick reda på att Dans mamma hade cancer. Han stannade hemma och hela julen gick i en något dämpad ton tills vi sedan fick reda på att "Nej, det var ju inte cancer. Hoppsan. Jaja, det såg ut som det då. Var glad att du får leva istället." Läkare vet hur man sprider julstämning...

Vi firade stort istället på nyår då Dan kom ner och joinade festen tillsammans med Stefan & co, mamma och Monika. Han drunkade nästan i sitt jättestora ölglas och det nog mest tack vare det jag lyckades spöa honom i biljard.

Fick massa fina paket av massa fina människor oxå. Hemgjort godis i mängder, Harry Potter-boken, vågtång, Pandora-berlocker, smycken, 6 st Mine-glas ifrån Kosta Boda, benvärmare, ljusstakar m.m

Passade även på att shoppa lite mellandagsrea i en stad jag klarar av att vistas i då det kommer till såna tider. Stockholm är ett helvete bara det blir helg typ, Linköping är mer min typ av shoppingstad.

Fick även en massa skrivet i min bok. Kreativiteten flödade fritt (med en knuff i rätt riktning så) så snart jag fick lite ledigt igen.


På måndag börjar skolan. Jag har precis slängt ut 2360 kr på ett terminskort (OUCH!!!) och är fit for fight igen. I mars har vi vårföreställningen (det är väl fan inte vår i mars???) och jag hade väl tänkt att försöka komma på nåt roligt nummer. Boka upp er i tid (ta hela mars för säkerhets skull) och kom och kolla vetja!

Julföreställningen gick bra. Vi cirkusade loss i grälla kostymer och glittriga sminkningar. Jag fick en riktigt ond ormtjuserskelook och fann mitt sanna jag i en illrosa haremskostym. Vi använde alla ljuseffekter som fanns, kastade in lite rökmaskin och dansade järnet. Det var jätteskoj!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Lindell - 15 juni 2009 14:31

Dels för att jag på ren princip vägrar att betala för att jag ska få ha fler än 100 bilder i min egen blogg, dels för att oxå vill ha en sådan där snygg header på min blogg. :)   Vad tycks? http://badideabear.blogg.se/ ...

Av Jessica Lindell - 9 juni 2009 22:10

... men ännu fortare när man är inne i monotoni. Jag är tillbaka i Linköping på mitt gamla, hederliga jobb men denna sommar känns annorlunda än den förra. Då var jag full av tillförsikt inför framtiden, nu vet i fan vad som ska hända i höst.   Tydlig...

Av Jessica Lindell - 26 maj 2009 22:55

Jag har provat på att videoblogga för att visa att även jag har viktiga saker att säga. Precis som andra viktiga videobloggare så som Fröken Kiss....

Av Jessica Lindell - 23 maj 2009 22:09

Jag har sällan fått höra så mycket snälla saker som jag har fått de här veckorna. Det är helt otroligt vad bra man verkar vara när man precis visat att man är ganska dålig...   Jag (på skoj): Det är det här jag är bäst på. Wonderful person #1: Du är ...

Av Jessica Lindell - 14 maj 2009 19:38

Så här sa mitt kinesiska horoskop imorse: "Efter bittert kommer sött." "Tack", sa jag och började ordna snaran... Jävla kineser, de har aldrig sökt danshögskolan.   Det kanske ligger nåt i det här med snigelhjärnbark ändå... Jag kanske är helt energi...

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards