Alla inlägg under juli 2008

Av Jessica Lindell - 30 juli 2008 18:15

Idag har jag varit typiskt somrig. Jag har bättrat på min bikinibränna genom att åka och bada med my family. Vi fikade, klagade på alla familjer som inte var lika bevandrade som vi i poolumgänge och skrek då det kom getingar. Tävlade mot pappa i korsord också men det blev oavgjort.

Kastade en lite boll i poolen och vann mot Jimmy och Carina i 'griskulting'leken. 'Gris' gick för fort att bli så det fick bli 'kulting' istället. Det roligaste var när någon blev 'griskult...' :)


Igår träffade jag Lisa på stan och vi drack kall latte och pratade om livet. Fick fina födelsedagspresenter av henne för ett tag sedan. Ett par söta shorts och en badbomb med popcorn i.

Av Linda fick jag ett örngott med får på, en söt liten oljelampa och sprit på tub. Det var jätteroligt.


Jag har börjat glo på trashiga tvprogram när jag inte orkar göra något annat. Mina favvisar är just nu Jerry Springer och Cheaters. Jag skriker åt tv'n i båda fallen för alla är så jävla dumma i huvudet. Folk som ligger med sina styvsyskon, dumpar sin flickvän för att hon blev gravid när hon skulle ha skyddat sig (det var inte hans ansvar alls) och klär ut sig i mormorskläder. Och så självklart min absoluta favorit att sitta och ilskna till åt: Dessa otrogna idioter som vägrar erkänna att de gjort nåt trots att de sitter med kondomer i handen, blivit fångade på film och har nakna tjejer bredvid sig som inte alls vet att de är gifta. Och alla har samma ursäkt: "Du var aldrig hemma, du tog inte hand om mig som jag behövde, du jobbade hela tiden. Vad skulle jag göra?" Kanske prata om det, jävla pucko istället för att springa iväg och ta pojkvännens son eller liknande vilket uppenbarligen folk gör. Iofs är det USA och mycket möjligt att det är fejkat men ändå... Jag blir så trött på alla idioter därute som hävdar att det är dem det är synd om, inte den som har blivit bedragen. Offer!

Argh, nu blir jag sådär ilsken igen. Att man ska ha så mycket moral att man blir arg på alla dessa drägg utan samveten. Jag måste börja blunda och sluta lyssna. Det är inte bra för mitt hjärta, det här.


Roligare saker: Jag har fått en riktig lön igen. Köpt skor och klänning. Funderar nu på ett Playstation. Jimmy har lovat att skänka mig spel han inte vill ha längre.


Imorgon ska vi till Söderköping och äta glass. Det hör sommaren till. Får kanske åka motorcykel dit också. Exciting!!!


På söndag ska jag tillbaka till Stockholm och min söta boyfriend som jag saknar massor. Vi ska ha sushipicnic, romantisk middag, ev bio och massa mys i flera dagar. Längtar massor!

Av Jessica Lindell - 18 juli 2008 17:13

It's my birthday och jag har alltså uppnått den mogna ålder av 23 ärevördiga år. Med denna nya mognad i bagaget startade jag således dagen på vederbörligt sätt. Jag låg och halvsov på mage runt kl 9 då jag plötsligt ville vända mig på sidan. Tar lite lagom sats och hoppar runt varpå jag får en tung, lealös arm rakt över bröstet. Vaknar till lite och petar på den med den handen som var någorlunda samarbetsvillig och inser att min vänsterarm inte är med i matchen för fem öre. Den har agerat kudde åt mitt tjocka huvud och har inte fått så mycket blodtillförsel att den kunnat behålla känseln. Drar loss den och börjat klappa liv i den igen och känner efter ett par sekunder den där härliga, stickande känslan då min kära vänsterarm börjar återfå livet igen. Ett par timmar till och jag hade vaknat som krympling...

Mamma kom och sjöng för mig trots att jag gick ut och sa att jag redan var vaken och fruktansvärt kissnödig. Det lät riktigt okej och hon bar med sig gåvor i form av guld, rökelse och myrra. Guldet var en ny pandora-berlock, rökelsen får väl gå som Escada-parfymen och myrran blir väl då ett presentkort på H&M.

Försökte locka mitt hår runt kl 12 och det höll som vanligt i en kvart trots Hot Curl-tjohejet jag sprayade i hela håret. Från att ha vart gulligt korkskruvslockig i skallen ser det nu mest ut som jag har glömt att borsta håret.

Gick till pappa runt kl 13 och hjälpte till att göra hallontårta. Klockan 15 kom gästerna och även de kom med gåvor. Stefan & co gav mig presentkort på Make Up Store och av Carina fick jag fint bling till nya mobilen. Pappa hade köpt två fina berlocker till mitt armband som jag förevisar här nedanför. Tanten i smyckeaffären hade sagt att det var ett får men det är fan en giraff.


Igår kom Helena hit och vi reste ut på pilgrimsfärd för att köpa pizza med fetaost och tzatziki innan vi begravde oss i soffan framför Sweeney Todd och sedan gick över till Saw som mamma förvånansvärt nog låg och kollade på alldeles ensam. Ikväll ska vi se tvåan. Det är bäst att smida medans järnet är varmt, som man säger. Min mamma är inte känd för att gilla splatter där folk sågar av sig fötterna till höger och vänster.

Helena hade även med sig en jättesöt tröja som jag fick där det står att jag är 'splendid'. :)


Skador för tillfället är armar som är fulla av blåmärken. Har bankat dubbelhyllor på jobbet och vilat de förbannade hylljävlarna på armarna för att kunna balansera skiten ordentligt och således ser jag ut som emo-offer som inte vågat ta till rakbladen utan sitter och slår mig själv på armarna istället...


Happy Birthday på mig. Nu ska jag fortsätta födelsedagen tillsammans med mamma. Vi ska äta jättegod vitlök och kycklingpaj ikväll.

Av Jessica Lindell - 11 juli 2008 23:04

I tisdags åkte mamma och jag till Stockholm för att lyxa oss på Sturebadet. Förrförra julen fick vi varsitt presentkort av Dan som vi nu tog oss i kragen och använde. Blev utrustade med morgonrockar och tofflor, samt högteknologiska hemliga kort som skulle ge oss access till det mesta. Mammas funkade inte så hon fick tjuva på mitt istället.

Började med att duscha i varmt och skönt vatten i en liten inkaklad urgröpning framför polen. Kändes väldigt lyxigt. Alltid när man ska duscha i sådana där offentliga saker annars så är det alltid kallt eller på sin höjd mesigt ljummet. Sen hoppade vi i mysiga poolen som också var behagligt tempererad och inte sådär otäckt kall och full av barnkiss som det brukar vara. Sen softade vi med en timme qui-gong, följt av en timme pilates och sedan bastu. Hittade en ljummen, pepparkaksdoftande bastu som vi satt länge i. Sedan petade vi på alla knappar i upplevelsedushcen och blev dränkte från alla möjliga håll och så avslutade vi i omklädningsrummet med aromadoftande ångbastu och godisluktande shampoo och balsam. Det enda som dämpade själva stämningen lite var samtalsämnet som hela dagen inriktade sig på begravningar etc. Annars hade vi det underbart.

Dagen efter shoppade vi loss i Stockholm. Handlade presenter till Lisa och Helena som har birthdays nu i juli. Likaså jag! Om en vecka. :)


Idag hände en dålig sak. Jag skulle trycka kartong i balmaskingen på jobbet som paketerar alla våra slängda skolådor. Hoppade upp på den och drog över 'locket' som pressar ned allt och den körde över min fina, rosa tröja. När jag drog tillbaka den var tröjan helt sönder. Jävla skit!

Mitt jobb är ganska roligt. De säger inte balar om kartongblockena, de säger ballar!


Mitt huvud surrar av tankar just nu men jag försöker trycka tillbaka dem. Jag tycker inte om att tänka. Det brukar aldrig leda till något vettigt. Man skulle ha en känslofri dag i veckan. En dag då man slapp känna något. Fast då skulle jag säkert gå iväg och trampa på kaninungar eller nåt eftersom oförmåga att känna är ett psykopatdrag... Fan att man ska vara normal!

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards