Direktlänk till inlägg 18 juli 2008

Birthday-girlen som vaknade med en domnad arm...

Av Jessica Lindell - 18 juli 2008 17:13

It's my birthday och jag har alltså uppnått den mogna ålder av 23 ärevördiga år. Med denna nya mognad i bagaget startade jag således dagen på vederbörligt sätt. Jag låg och halvsov på mage runt kl 9 då jag plötsligt ville vända mig på sidan. Tar lite lagom sats och hoppar runt varpå jag får en tung, lealös arm rakt över bröstet. Vaknar till lite och petar på den med den handen som var någorlunda samarbetsvillig och inser att min vänsterarm inte är med i matchen för fem öre. Den har agerat kudde åt mitt tjocka huvud och har inte fått så mycket blodtillförsel att den kunnat behålla känseln. Drar loss den och börjat klappa liv i den igen och känner efter ett par sekunder den där härliga, stickande känslan då min kära vänsterarm börjar återfå livet igen. Ett par timmar till och jag hade vaknat som krympling...

Mamma kom och sjöng för mig trots att jag gick ut och sa att jag redan var vaken och fruktansvärt kissnödig. Det lät riktigt okej och hon bar med sig gåvor i form av guld, rökelse och myrra. Guldet var en ny pandora-berlock, rökelsen får väl gå som Escada-parfymen och myrran blir väl då ett presentkort på H&M.

Försökte locka mitt hår runt kl 12 och det höll som vanligt i en kvart trots Hot Curl-tjohejet jag sprayade i hela håret. Från att ha vart gulligt korkskruvslockig i skallen ser det nu mest ut som jag har glömt att borsta håret.

Gick till pappa runt kl 13 och hjälpte till att göra hallontårta. Klockan 15 kom gästerna och även de kom med gåvor. Stefan & co gav mig presentkort på Make Up Store och av Carina fick jag fint bling till nya mobilen. Pappa hade köpt två fina berlocker till mitt armband som jag förevisar här nedanför. Tanten i smyckeaffären hade sagt att det var ett får men det är fan en giraff.


Igår kom Helena hit och vi reste ut på pilgrimsfärd för att köpa pizza med fetaost och tzatziki innan vi begravde oss i soffan framför Sweeney Todd och sedan gick över till Saw som mamma förvånansvärt nog låg och kollade på alldeles ensam. Ikväll ska vi se tvåan. Det är bäst att smida medans järnet är varmt, som man säger. Min mamma är inte känd för att gilla splatter där folk sågar av sig fötterna till höger och vänster.

Helena hade även med sig en jättesöt tröja som jag fick där det står att jag är 'splendid'. :)


Skador för tillfället är armar som är fulla av blåmärken. Har bankat dubbelhyllor på jobbet och vilat de förbannade hylljävlarna på armarna för att kunna balansera skiten ordentligt och således ser jag ut som emo-offer som inte vågat ta till rakbladen utan sitter och slår mig själv på armarna istället...


Happy Birthday på mig. Nu ska jag fortsätta födelsedagen tillsammans med mamma. Vi ska äta jättegod vitlök och kycklingpaj ikväll.

 
 
Ingen bild

eme

21 juli 2008 17:28

hejsvejs.
grattis grattis. sorry att jag glömde ringa, har ju haft en del annat att tänka på som du vet:(

japp,det är en giraff!!! kan inte va nått annat.

det gick åt helvete på BA så vi ses den 25:e aug i hammarbysjöstad!!
ha det bäst!!
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Lindell - 15 juni 2009 14:31

Dels för att jag på ren princip vägrar att betala för att jag ska få ha fler än 100 bilder i min egen blogg, dels för att oxå vill ha en sådan där snygg header på min blogg. :)   Vad tycks? http://badideabear.blogg.se/ ...

Av Jessica Lindell - 9 juni 2009 22:10

... men ännu fortare när man är inne i monotoni. Jag är tillbaka i Linköping på mitt gamla, hederliga jobb men denna sommar känns annorlunda än den förra. Då var jag full av tillförsikt inför framtiden, nu vet i fan vad som ska hända i höst.   Tydlig...

Av Jessica Lindell - 26 maj 2009 22:55

Jag har provat på att videoblogga för att visa att även jag har viktiga saker att säga. Precis som andra viktiga videobloggare så som Fröken Kiss....

Av Jessica Lindell - 23 maj 2009 22:09

Jag har sällan fått höra så mycket snälla saker som jag har fått de här veckorna. Det är helt otroligt vad bra man verkar vara när man precis visat att man är ganska dålig...   Jag (på skoj): Det är det här jag är bäst på. Wonderful person #1: Du är ...

Av Jessica Lindell - 14 maj 2009 19:38

Så här sa mitt kinesiska horoskop imorse: "Efter bittert kommer sött." "Tack", sa jag och började ordna snaran... Jävla kineser, de har aldrig sökt danshögskolan.   Det kanske ligger nåt i det här med snigelhjärnbark ändå... Jag kanske är helt energi...

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards