Direktlänk till inlägg 8 november 2008

Nybliven rödtott och gamla såpor!

Av Jessica Lindell - 8 november 2008 21:52

Så här till hösten kände jag för lite förändring så jag passade på att färga håret och numera är jag stolt redhead. Höstig och fin! Fått massa, snälla komplimanger om det oxå. Dan sa bl.a att det var den finaste färgen jag någonsin haft och jag har haft en hel del olika. Den förra favoriten var svart, trodde aldrig att han skulle gilla rött så mycket. Men jag är nöjd.

Samtidigt som jag färgade håret blev jag dock sjuk och det har suttit i ett bra tag. Var hemma nästan hela förra veckan och när jag väl försökte vara duktig och dansa så blev jag bara sämre. Har hostat lungorna ur mig och är skapligt trött på den här idiotförkylningen.


Igår var Dan och jag och kollade på The Producers på China Teatern. Det var jätteroligt. De var jätteduktiga, översättningen var bra efter omständigheterna och det kändes allmänt storslaget med mycket kulisser etc. Kim Sulocki var lite lagom nervig och Claes Malmberg var lika sliskig som man hade tänkt sig. Magnus Härenstam, Christine Meltzer och Ola Forssmed var oxå duktiga men det är svårt att mäta sig med den klockrena castingen i filmversionen. Men det var roligt att se Conny Bäckström som den minst sagt välutrustade koreografen och Daniel Engman som den blonde nazistledaren. :)

Det var en jättemysig kväll iallafall. Pizzahut, godis och musikal - så borde det vara varje fredag.


Jag har börjat titta på Tre Kronor. Såpan i från 90-talet. Det är jätteroligt. De säger 'blatte' och 'knulla' hejvilt. 14-åringar som har sex. Sånt skulle man aldrig få se i svensk tv idag. Iofs gör de ju inte såpor längre. Det är okej om det är riktiga människor utan manus som snuskar sig och fäller rasistiska kommentarer i tv men det skulle aldrig gå för om det var en skriven serie. Då skulle det vara folk av varje färg och nationalitet, gärna dvärgar och siamesiska tvillingar oxå men ingen skulle våga säga något om dem, alla skulle låtsas som ingenting. På 90-talet var det annorlunda. Tre Kronor äger!


Nästa helg är det mosters 50-årsfest! Jag ska festa som en singeltjej bland alla gamla fastrar och kusinmorbröder medan Dan är hemma och pappar sig. Ska bli skoj iallafall!


Skador: Hostanfall, ett pinsamt märke på stortån efter att jag tappade ett hänglås på mig själv och en bränd tumme efter att vår städerska lagt wokpannor i ugnen som jag försökte ta ut. Mer än så har jag ju inte hunnit med när jag bara gått runt och slagit dank hemma...

 
 
Helena

Helena

9 november 2008 09:08

HEY! fan va fint det blev med färgen! Gav ett så varmt intryck! Jättejättefint! Puss o kram

http://helenaas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Lindell - 15 juni 2009 14:31

Dels för att jag på ren princip vägrar att betala för att jag ska få ha fler än 100 bilder i min egen blogg, dels för att oxå vill ha en sådan där snygg header på min blogg. :)   Vad tycks? http://badideabear.blogg.se/ ...

Av Jessica Lindell - 9 juni 2009 22:10

... men ännu fortare när man är inne i monotoni. Jag är tillbaka i Linköping på mitt gamla, hederliga jobb men denna sommar känns annorlunda än den förra. Då var jag full av tillförsikt inför framtiden, nu vet i fan vad som ska hända i höst.   Tydlig...

Av Jessica Lindell - 26 maj 2009 22:55

Jag har provat på att videoblogga för att visa att även jag har viktiga saker att säga. Precis som andra viktiga videobloggare så som Fröken Kiss....

Av Jessica Lindell - 23 maj 2009 22:09

Jag har sällan fått höra så mycket snälla saker som jag har fått de här veckorna. Det är helt otroligt vad bra man verkar vara när man precis visat att man är ganska dålig...   Jag (på skoj): Det är det här jag är bäst på. Wonderful person #1: Du är ...

Av Jessica Lindell - 14 maj 2009 19:38

Så här sa mitt kinesiska horoskop imorse: "Efter bittert kommer sött." "Tack", sa jag och började ordna snaran... Jävla kineser, de har aldrig sökt danshögskolan.   Det kanske ligger nåt i det här med snigelhjärnbark ändå... Jag kanske är helt energi...

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards