Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Nån däruppe gillar inte mig...

Av Jessica Lindell - 5 februari 2009 21:00

Ah, surprise... NOT! Föreställning vecka 16.

"Jättetråkigt, Jessica..." BITE ME!!! Jag skiter i vilka orsaker de hade, vad är det här för jävla system?

Men vad är det de säger? Livet är orättvist! Jo, tack, jag märker det. Inget London för mig. Nån stampade ihjäl min fina julklapp som om det varit en hamster i en skokartong. Bara att sätta sig och spara ihop till en ny resa. Thank you, Kulturama, utan er hade jag aldrig fått den här chansen...

De säger att jag får fatta mitt beslut utifrån det de har sagt nu, som om jag har så stort val. Det här är min sista föreställning här, stora finalen, jag har flera nummer jag tycker är superbra. Ska jag skippa Pussycat Dolls, ångestteatern etc, etc för att gå runt och deppsabba allt i London i fem dagar? Och ska jag ägna veckor av träning på lektioner för att sedan inte visa upp det jag tvingats lära mig? Ska jag rappa "Show me the money" i tio långa veckor för att sedan lägga det på hyllan utan att nån hunnit imponeras av det?

NEJ TACK!!!


Mer dåliga saker: Jag har hunnit få två hjärtattacker inom loppet av en vecka. Spindel nr 1 överraskar mig på golvet i vardagsrummet. Stor som en vattenmelon. Spindel nr 2 överraskar mig genom att ligga i bakhåll i en frukostskål och äckla sig med sin läskiga, bruna kropp och många ben. Den var mindre men ändå så pass att den skulle kunna äta en liten hund...

Min fot är skit. Känns som att nån stampat på mig med en vass stilettklack.


Bra saker (som just nu överskuggas av den STORA dåliga): Min balettlärare använde mig som praktexempel då vi gjorde pådebra (jag vet att det inte stavas så men så uttalas det iallafall) bakåt. "Titta på Jessica och hur fint hon böjer sin rygg. Titta vad snyggt!"

Jag vet att jag skryter men det är jag fan värd just nu. *hulkar och snorar i stor sorg*

Jag slipper vara ensam på Alla Hjärtans Dag - Jesus bröllopsdag. Dan struntar i Malta och ska ta med mig på romantisk restaurang. Mysigt men överglänser det min sabbade London-resa så jag kan vara åtminstone lite glad? Inte just ikväll...


SKIT, SKIT OCH ÄNNU MERA SKIT!!!

 
 
Ingen bild

Linda

5 februari 2009 22:26

Usch vad elakt av dem!!! Tänker på dig mitt lilla flufftroll. Pussar och kramar i massor!

 
Ingen bild

Mamma

6 februari 2009 09:46

Jätteledsen för din skull. Tyckte du gjorde rätt val ska bli jättekul att se dig, tror det blir toppen.

Massor av kramar
Jimpa hälsar oxå

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Lindell - 15 juni 2009 14:31

Dels för att jag på ren princip vägrar att betala för att jag ska få ha fler än 100 bilder i min egen blogg, dels för att oxå vill ha en sådan där snygg header på min blogg. :)   Vad tycks? http://badideabear.blogg.se/ ...

Av Jessica Lindell - 9 juni 2009 22:10

... men ännu fortare när man är inne i monotoni. Jag är tillbaka i Linköping på mitt gamla, hederliga jobb men denna sommar känns annorlunda än den förra. Då var jag full av tillförsikt inför framtiden, nu vet i fan vad som ska hända i höst.   Tydlig...

Av Jessica Lindell - 26 maj 2009 22:55

Jag har provat på att videoblogga för att visa att även jag har viktiga saker att säga. Precis som andra viktiga videobloggare så som Fröken Kiss....

Av Jessica Lindell - 23 maj 2009 22:09

Jag har sällan fått höra så mycket snälla saker som jag har fått de här veckorna. Det är helt otroligt vad bra man verkar vara när man precis visat att man är ganska dålig...   Jag (på skoj): Det är det här jag är bäst på. Wonderful person #1: Du är ...

Av Jessica Lindell - 14 maj 2009 19:38

Så här sa mitt kinesiska horoskop imorse: "Efter bittert kommer sött." "Tack", sa jag och började ordna snaran... Jävla kineser, de har aldrig sökt danshögskolan.   Det kanske ligger nåt i det här med snigelhjärnbark ändå... Jag kanske är helt energi...

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards