Direktlänk till inlägg 24 september 2007

Bakåtkullerbyttor och 4 underbara år

Av Jessica Lindell - 24 september 2007 21:43

Idag har jag lärt mig att göra sneda bakåtkullerbyttor alldeles på egen hand. Nu har jag ont i axeln.

Och på baletten hade vi sparkat den galna tanten som drog mig i huvudet och återfått den söta lilla Nya Zeeland-läraren som kvittrar 'Good Girl' stup i ett så man får känslan av att befinna sig på ett hunddagis. Men hon är bra.


I helgen var jag på stan och shoppelishoppade. Jag kom hem med en jättepåse. Bl.a ett linne jag kommer använda 2 ggr och sen glömma bort (gör inget, det kostade bara 99 kr) och jättefina nya assietter. Jag vet inte om Dan förstod syftet med 2 olika uppsättningar assietter men jag improviserade ihop en rimlig anledning till att det borde räknas som ett måste och han orkade inte försöka se igenom den. Så länge jag ler och har ett urringat linne på mig så går han på det mesta. Feminist som fan, här tror vi på lika könsroller...

Imorrn har vi förresten varit tillsammans i 4 år. Det trodde ni inte. Ska jag vara ärlig så vet jag inte om jag hade väntat mig det heller men här står jag nu; stadgad och rynkig.

Vi ska fira på min håltimme där jag hinner vara hemma i ca en timme och äta köttbullar från gårdagen. Känns skönt att romantiken inte har dött bara för att man har blivit sambo...


Om 4 dagar fyller min kompis Linda år. Hon kommer att få superfina presenter. *gnuggar förväntansfullt händerna*


I helgen ska vi på bokmässa. Jag ska gå runt naken och stjäla uppmärksamheten från Dan eftersom ingen kommer bry sig om mig eftersom jag ännu inte satt min fotspår i kulturhistorian och blivit erkänd som Sveriges bästa författare...

Jag vill oxå ge ut en bok... eller två... Mina böcker är skitbra!!!


Dagens fråga: Är köttbullar som popcorn? Godare dagen efter?

 
 
Ingen bild

Linda

24 september 2007 22:09

Vilka fina inköp baby. Kramra

 
Ingen bild

Linda

25 september 2007 15:21

Grattis till dina och Dans 4 år sötvännen!!!!

 
Ingen bild

helena

26 september 2007 12:04

Hey! vilket fint linne! Grönt o fint har ju en förkärlek till den färgen, erkänn att du tänkte lite på mej HAHA! O grattis till era 4 år! Nice!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Lindell - 15 juni 2009 14:31

Dels för att jag på ren princip vägrar att betala för att jag ska få ha fler än 100 bilder i min egen blogg, dels för att oxå vill ha en sådan där snygg header på min blogg. :)   Vad tycks? http://badideabear.blogg.se/ ...

Av Jessica Lindell - 9 juni 2009 22:10

... men ännu fortare när man är inne i monotoni. Jag är tillbaka i Linköping på mitt gamla, hederliga jobb men denna sommar känns annorlunda än den förra. Då var jag full av tillförsikt inför framtiden, nu vet i fan vad som ska hända i höst.   Tydlig...

Av Jessica Lindell - 26 maj 2009 22:55

Jag har provat på att videoblogga för att visa att även jag har viktiga saker att säga. Precis som andra viktiga videobloggare så som Fröken Kiss....

Av Jessica Lindell - 23 maj 2009 22:09

Jag har sällan fått höra så mycket snälla saker som jag har fått de här veckorna. Det är helt otroligt vad bra man verkar vara när man precis visat att man är ganska dålig...   Jag (på skoj): Det är det här jag är bäst på. Wonderful person #1: Du är ...

Av Jessica Lindell - 14 maj 2009 19:38

Så här sa mitt kinesiska horoskop imorse: "Efter bittert kommer sött." "Tack", sa jag och började ordna snaran... Jävla kineser, de har aldrig sökt danshögskolan.   Det kanske ligger nåt i det här med snigelhjärnbark ändå... Jag kanske är helt energi...

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards