Direktlänk till inlägg 13 oktober 2008

Ung på nytt, galoscher och Den Stora Draken...

Av Jessica Lindell - 13 oktober 2008 15:41

Mitt tidigare uttalande om min höga ålder och nära förestående pension dementeras härmed. Jag har fått höra från pålitliga källor att jag fortfarande är någorlunda ung och fräsch och att jag visst kan dansa. I helgen var jag t.o.m för liten för att dansa på riktigt. Jag var nämligen 4 år. Precis som föregående år hade vi en helg med barndansmetodik och det var otroligt befriande att bara få fåna sig igen istället för att fokusera 1000% på teknik och att försöka utvecklas. Jag vill vara 4 igen och dansa för Madde. :) Där kan man snacka om rätt människa på rätt plats.

Caroline och jag hade gjort en exemplarisk känsloimprovisation och en väldigt fin dans till "Hej sa Petronella". Det sjuka var att när jag stod där med alla klasskompisar omkring mig och försökte låtsas att de var 7 år och skulle börja dansa den här übersimpla dansen så gick det pltösligt upp för mig att jag gillade den. Det var roligt att stå där och vinka och plaska med fötterna i en liten ring medan man mimade överdrivet till oförglömliga rader så som "segla allihopa bort i en galosch". Och är det nån som vet vad en galosch är? Det är ett gammalt ord för gummistövel... Tänk på det alla barn.

Undra om det är nån som använder ordet "galosch" längre... "Seså, Pelle, ta på dig galsocherna nu innan du går ut. Det regnar så väldigt" eller "Stina har vuxit så på sista tiden, dags att köpa nya galoscher". Jag tror att galosch är ett ord som är på väg att försvinna men jag ska banne mig föra det vidare till mina barn som ett kulturarv.

I vilket fall som helst så var det superroligt och av nån skum anledning så började jag instinktivt tänka som en 4-åring så fort det gällde. Man skulle springa fortast för att vinna, man var lite blyg inför nya människor, ville inte hålla nån annan än bästa kompisen i handen etc. Helt stört men samtidigt så skönt. :) En toppenhelg helt enkelt.

Fast idag fuskade jag lite. Sov istället för att gå på floorbarre imorse och sen fick jag veta att vi inte hade nån jazz så jag skippade hela dagen för jag åker inte in för en lektion mellan 16-17.30 som jag inte är särskilt förtjust i. Latdag helt enkelt.


31 oktober blir det Avenue Q i Linköping och 7/11 blir det The Producers här i Stockholm. Mina två roligaste musikaler tror jag. Längtar! Är lite sugen på My Fair Lady också med Helen Sjöholm och Tommy Körberg.

Tack varje min ärkefiende (åtminstone inofficiellt) så får jag dock gå utan Dan på Avenue Q eftersom vi inte får väcka drakens vrede. "Argh, nej, fråga inte Draken, hon blir så arg! Bäst vi är tysta och anpassar oss så mycket vi kan så hon inte skäller på oss." Som om jag vore rädd för henne. Hennes bjäbbiga skällande skulle inte röra mig i ryggen. Jag är trött på att hon kräver och klagar hela tiden när hon inte själv lever som hon lär. Dags att sätta ned foten snart och sluta toffla omkring henne, hon lär ju inte bli bättre för att vi lägger oss platt på rygg så fort hon bara tittar åt vårt håll... Nu har jag retat upp mig igen. Det händer jämt då jag pratar om henne... Suck!


Bio igår med Dan. Var och såg Arn - Riket vid Vägens Slut. Hela filmen var som ett stort obeslutsamt legobygge. En scen här och på den passar den här scenen. Vi slänger in lite konflikter men de måste lösa sig på 10 sek så vi kan ha en annan scen efter det. En tjej som står och blickar ut på mot havet, ibland lite ledsen, ibland lite intetsägande. Mycket bilder på skvalpande vågor så man ska förstå att det åks mycket båt och mycket jord i ansiktet för att visa att filmen utspelar sig för länge sedan då man inte kunde duscha. Ettan var fett mycket bättre.


Var hemma förra helgen och shoppade loss (igen, jag vet, jag kan inte hindra mig själv). Köpte skor. Superfina, lårhöga stövlar och ett par uggh som Lindade hatade. Plus kläder. Hittade dessa fina plus en långärmad lila tröja. Anita och co var på besök och vi åt god middag hos morbror Stefan. Var en jättemysig helg.


Hitta en rolig sida där man kan klistra in sitt ansikte i gamla yearbook-foton. Så här hade jag sett ut 1950-2000. Hot som fan... :)

http://www.yearbookyourself.com

 
 
Ingen bild

eme

14 oktober 2008 17:27

haha jag yearbookade mig själv! grymt kul!! tur att man lever 2008, jag hade sett för jävlig ut 60-talet :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Lindell - 15 juni 2009 14:31

Dels för att jag på ren princip vägrar att betala för att jag ska få ha fler än 100 bilder i min egen blogg, dels för att oxå vill ha en sådan där snygg header på min blogg. :)   Vad tycks? http://badideabear.blogg.se/ ...

Av Jessica Lindell - 9 juni 2009 22:10

... men ännu fortare när man är inne i monotoni. Jag är tillbaka i Linköping på mitt gamla, hederliga jobb men denna sommar känns annorlunda än den förra. Då var jag full av tillförsikt inför framtiden, nu vet i fan vad som ska hända i höst.   Tydlig...

Av Jessica Lindell - 26 maj 2009 22:55

Jag har provat på att videoblogga för att visa att även jag har viktiga saker att säga. Precis som andra viktiga videobloggare så som Fröken Kiss....

Av Jessica Lindell - 23 maj 2009 22:09

Jag har sällan fått höra så mycket snälla saker som jag har fått de här veckorna. Det är helt otroligt vad bra man verkar vara när man precis visat att man är ganska dålig...   Jag (på skoj): Det är det här jag är bäst på. Wonderful person #1: Du är ...

Av Jessica Lindell - 14 maj 2009 19:38

Så här sa mitt kinesiska horoskop imorse: "Efter bittert kommer sött." "Tack", sa jag och började ordna snaran... Jävla kineser, de har aldrig sökt danshögskolan.   Det kanske ligger nåt i det här med snigelhjärnbark ändå... Jag kanske är helt energi...

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards