Alla inlägg den 31 oktober 2008

Av Jessica Lindell - 31 oktober 2008 11:11

Jag är en riktig liten fyllkaja. Klockan är 11:11 och jag dricker rom... Jag har så sjukt ont i halsen. Romen ligger och skvalpar i en megastor kopp med te och hela blandningen smakar fan. Jag är en ofrivillig fyllkaja. Kunde knappt prata när jag klev upp ur sängen och det finns fan inga bra huskurer för ont i halsen. Honungsvatten hjälper ju typ en kvart och man kan ju inte ta till hur många sprittrick som helst. Funderar på att skippa romteet och ta en Jägermeister istället, det är åtminstone gott! Men sen får det vara bra, jag ska ju på musikal ikväll. Avenue Q, here I come! Längtar efter att få se mina favoriter; Dåliga Idé Nallarna igen!


Nästa vecka ska jag oxå vara kulturell, då ska jag se The Producers. Jag har varit riktigt kulturell faktiskt på sista tiden. Förra veckan var jag på Cullbergbaletten.

Jag är ingen riktig dansare. En riktig dansare är en sådan människa som tycker att det är jättespännande och väver in värsta historien i allt det luddiga de håller på med på scenen.

En tjej i grå pyjamas kommer in på scenen. Hon går fram till ett aliminiumbord. På bordet står en trave tallrikar. Hon dansar lite. Hon flyttar på tallrikar. Hon dansar lite till. Hon lutar på bordet. Plötsligt slår hon till tallrikarna så att de flyger i golvet. Surprise... Två par kommer in och dansar med en bordslampa. Alla tar på varandra och på sig själva lite då och då. Tjejen i pyjamas klär på sig hockeyskydd och vill träffa en kille. Killen går iväg. Tjejen blir ledsen. Slut.

Vad är det meningen att jag ska förstå? Jag förstår ingenting. Vad vill dem???

Självklart sitter jag och blir imponerad av hur duktiga de är men jag kan verkligen inte förmå mig till att sitta helt lyrisk över det lulliga budskapet. Jag kan fan slå vad om att de inte ens vet själva vad de där tallrikarna symboliserade...


Jag har höstlov just nu. Är i Linköping och uppenbarligen så är jag förkyld som fan... Innan jag kom hit så ägnade jag dagarna åt kreativt arbete. Var i den tomma skolan och koreograferade till julföreställningen. Jag ska dansa till 'Skid Row' ifrån Little Shop of Horrors. Jag tänker mig jazziga uteliggare... :) Kommer bli skitbra!

Jag har även korrat min bok som en liten iller. Blev så inspirerad när jag fick sån snäll feedback att jag dammade av den igen och nu är den i princip helt klar.

Nu under lovet så syns det inte längre hur misshandlad jag är men precis innan var jag som ett blåprickig dalmatiner. Ungeför hundra blåmärken på hela kroppen efter de där förbannade bröstrotationsmojorna... Javisst, ser du, vi har gått vidare i mojohistorien. Istället för att rulla upp på skuldrorna och flytta benen så ska nu benen ligga kvar i backen medan huvudet åker runt på golvet. Det är inte så lätt som det kanske låter... Okej, det är precis lika lätt som det låter, dvs ganska svårt!!! Efter att ha misslyckats ett flertal gånger på klass så gick jag hem för att beklaga mig och självklart gör jag en helt felfri bröstrotationsmojo under Dans övervakning.


Jag har redan hunnit shoppa. Köpte tunika igår, stickad och mysig, plus en sådan där broderad blusaktig sak jag letat efter ett tag nu. Förra veckan köpte jag också fina höstkläder. En rosavitrandig stickad, lång tröja som var jättefin. Jag köper väldigt mycket fina kläder, måste jag säga... ;)


Jag trodde att vi hade tagit ett steg närmare att våga stå upp mot Miss Angry men tji fick jag så nu får jag gå på mosters 50-årsfest själv för att inte väcka vreden hos Hon Som Inte Får Nämnas Vid Namn. Herregud... Hade jag varit en gnatig bitch, jag med som hade gått i taket för minsta lilla så hade jag skällt jättemycket för att vi inte ens frågar men nu när jag har oturen att va flickvännen som surar i tysthet så är det jag som får dra det kortaste strået för det inte är inte lika jobbigt när jag blir arg. Jag kommer för alltid att vara dömd till ensamhet på släktmiddagar etc eftersom ingen vågar ställa sig upp och fråga The Dragon ifall hon kan hjälpa till lite, så som man kanske hade tänkt sig att det gick till i kraschade förhållanden, innehållande barn. Men icke, det går tydligen till så att om den ene ber om lite hjälp så är den personen ond och hatar det gemensamma barnet. För att bota den här ondheten är bästa sättet att skrika och bråka jättemycket tills den här onda personen inte orkar lyssna mer och aldrig någonsin frågar något liknande igen. Detta dömer dessutom den onda människans nuvarande sambo (som också är superond) till ett liv i ensam misär då det kommer till barnfria tillställningar som äger rum en gång vart tionde år ungefär... Så ser mitt liv ut! Jag hatar idiot-ex!!!


Ang titeln på det här inlägget så ville Dan att jag skulle återge ett av våra mycket givande samtal. Det är ungefär så här våra konversationer bruka låta en vanlig dag.


Jessica: Dan...

Dan: Ja?

Jessica: Hur mycket sex har kaniner? Och hur länge?

Dan: Eh...

*2 sekunder senare*

Jessica: *dricker Red Bull och sörplar* Hörde du? Jag lät som en delfin!

Dan: Ja, älskling, jag hörde. Du är så duktig.


Skador: Jag har ont i halsen!!!!! BUÄH!!!!!

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards