Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

Det här är min bok!

Av Jessica Lindell - 30 juni 2008 23:14

Kapitel 1

Ett föraktfullt leende skymtade hastigt på hennes fylliga läppar innan det försvann och ersattes av den vanliga uttråkade minen. Hennes skarpa ögon följde horderna av folkslag som trängdes på torget och dess infartsvägar. Hon hade sett dem alla förut. Hon hade sett det mesta förut.


Jag har snart skrivit två hela böcker. Jag skiter i att den inte har nån snygg framsida eller att inte mer än 10 pers har läst den. Det är min bok. Och det är ta mig fan den bästa bok som någonsin skrivits. *ta med en nypa salt*

Mina böcker är en av de få saker jag alltid känner mig stolt över. Jag har klarat att skriva klart en berättelse i roman-size, 202 sidor är det ni ser på den dåliga bilder. Det kanske inte är världens bästa (jo, det är det) men det är mitt verk som jag kämpat och slitet med under massvis med timmar och jag tycker att den är fantastisk.

"Alvernas Tystnad" är min bebis och kommer alltid att vara speciell men den här är jag extra stolt över för jag är själv helt nöjd med den.

 Den har varken namn eller omslag men den kommer att få det en vacker dag. Och sen är jag känd författare. Hollywood kommer att slåss om att få göra film av den. Johnny Depp kommer spela den onde Tidrandalas och vi kommer att vinna alla Oscars som går att vinna. Det kommer att göras tv-spel av den och alla kommer klaga på den usla grafiken men spela det ändå. Det kommer att göras Rajinna-dockor som svär och slåss så fort hon kommer i närheten av en Ken-docka och jag kommer håva in royalties. Sen kan jag köpa mig en plats på Danshögskolan. Ha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Lindell - 15 juni 2009 14:31

Dels för att jag på ren princip vägrar att betala för att jag ska få ha fler än 100 bilder i min egen blogg, dels för att oxå vill ha en sådan där snygg header på min blogg. :)   Vad tycks? http://badideabear.blogg.se/ ...

Av Jessica Lindell - 9 juni 2009 22:10

... men ännu fortare när man är inne i monotoni. Jag är tillbaka i Linköping på mitt gamla, hederliga jobb men denna sommar känns annorlunda än den förra. Då var jag full av tillförsikt inför framtiden, nu vet i fan vad som ska hända i höst.   Tydlig...

Av Jessica Lindell - 26 maj 2009 22:55

Jag har provat på att videoblogga för att visa att även jag har viktiga saker att säga. Precis som andra viktiga videobloggare så som Fröken Kiss....

Av Jessica Lindell - 23 maj 2009 22:09

Jag har sällan fått höra så mycket snälla saker som jag har fått de här veckorna. Det är helt otroligt vad bra man verkar vara när man precis visat att man är ganska dålig...   Jag (på skoj): Det är det här jag är bäst på. Wonderful person #1: Du är ...

Av Jessica Lindell - 14 maj 2009 19:38

Så här sa mitt kinesiska horoskop imorse: "Efter bittert kommer sött." "Tack", sa jag och började ordna snaran... Jävla kineser, de har aldrig sökt danshögskolan.   Det kanske ligger nåt i det här med snigelhjärnbark ändå... Jag kanske är helt energi...

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards