Direktlänk till inlägg 25 juni 2008

Sex and the City-watching och gamla godingar!

Av Jessica Lindell - 25 juni 2008 18:14

Nu har jag sett Sex and the City-filmen (förlåt Helena, jag kunde inte säga nej men jag ser den gärna igen) och den var bra, inget tvivel om det. Men den var också lite jobbig. Carrie som ligger apatisk på en säng i Mexiko medan alla kompisar kommer in i det kolsvarta rummet för att försöka få henne att äta lite och vakna gjorde ju riktigt ont. Då grät jag. För jag vet att om jag någon gång blev ratad på det sättet skulle jag bete mig exakt likadant. Ligga slö och likgiltig i sängen i flera veckor utan att äta eller orka ta mig för något vettigt. Det enda jag skulle göra var att sova. Just att känna igen sig i en situation man aldrig råkat ut för var lite läskigt och jag håller tummarna för att det aldrig kommer hända mig.

Det där med otroheten fattade jag inte riktigt heller. Att han fick komma tillbaka. Visst att han hade gjort ett enda misstag men vad blir budskapet: Det är okej att såra utan att det blir några konsekvenser!? Kanske lätt hänt att det sker ett par tre gånger till då... Hela rollakaraktären blev ju förstörd, han som var så söt innan.

Men det kanske bara är jag!?


Har också gått ifrån mina principer och köpt film för första gången på länge. Jag inhandlade några av mina favoriter och visade mamma.

Stepford Wives - Denna överraskning då jag insåg att det inte alls var nåt segt drama om förtryckta 50-talshemmafruar utan en charmig komedi med söta Roger Bart som jättegay, precis som i nästa film jag fick tag i.

The Producers - En backup på en av de roligaste musikaler jag sett. Precis som Sweeney Todd lämnade den inget intryck första gången men då jag såg den igen så växte den och nu är det en given medlem i min arsenal av filmer jag ser när jag vill skratta riktigt mycket. Däri ingår också Team America.

Peter Pan - Här är en medlem i en annan kategori, nämligen filmer jag ser när jag vill bli så där mysigt glad inuti och där ingår bl.a även Love Actually och Dirty Dancing. Det är inte den tecknade versionen utan den med Jason Isaacs som Kapten Krok ifrån 2003. Jeremy Sumpter som Peter Pan är nåt av det charmigaste jag sett.


Har läst ut alla mina solskensböcker jag beställde innan jag åkte hemifrån. Bara massa depressioner, våldtäkter och elände. Jag måste vara störd som finner något i att läsa så svarta och tragiska böcker. Eller så kanske jag behöver en påminnelse om att mitt eget liv förmodligen är ganska bra.


Oh, BTW, grattis till Emelie och Caroline som fyllt år nu i juni. Hipp hipp hurra! Saft och tårta i efterskott!

 
 
Ingen bild

eme

26 juni 2008 18:04

hade tänkt gå och se filmen, men nu har ju du berättat vad som händer....
hur som helst så åker jag upp till Lycksele imorrn, och då lär du inte få höra från mig på ett tag. kommer att vara helt isolerad med bara älgar och skog runt mig, plus en och annan mygga.
så ha det bra!! så hörs vi..(mobilen funkar i norrland, står man på övervåningen vid fönstret är det full täckning!!:P)
kraaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Lindell - 15 juni 2009 14:31

Dels för att jag på ren princip vägrar att betala för att jag ska få ha fler än 100 bilder i min egen blogg, dels för att oxå vill ha en sådan där snygg header på min blogg. :)   Vad tycks? http://badideabear.blogg.se/ ...

Av Jessica Lindell - 9 juni 2009 22:10

... men ännu fortare när man är inne i monotoni. Jag är tillbaka i Linköping på mitt gamla, hederliga jobb men denna sommar känns annorlunda än den förra. Då var jag full av tillförsikt inför framtiden, nu vet i fan vad som ska hända i höst.   Tydlig...

Av Jessica Lindell - 26 maj 2009 22:55

Jag har provat på att videoblogga för att visa att även jag har viktiga saker att säga. Precis som andra viktiga videobloggare så som Fröken Kiss....

Av Jessica Lindell - 23 maj 2009 22:09

Jag har sällan fått höra så mycket snälla saker som jag har fått de här veckorna. Det är helt otroligt vad bra man verkar vara när man precis visat att man är ganska dålig...   Jag (på skoj): Det är det här jag är bäst på. Wonderful person #1: Du är ...

Av Jessica Lindell - 14 maj 2009 19:38

Så här sa mitt kinesiska horoskop imorse: "Efter bittert kommer sött." "Tack", sa jag och började ordna snaran... Jävla kineser, de har aldrig sökt danshögskolan.   Det kanske ligger nåt i det här med snigelhjärnbark ändå... Jag kanske är helt energi...

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards