Direktlänk till inlägg 19 juni 2008

Bestulna på allt vi äger och har!

Av Jessica Lindell - 19 juni 2008 11:27

Eller ja... tekniskt sett var det inte vårat än men det var menat att bli inom en snar framtid.

Så här va! I tisdags var vi i Ullared; mamma, jag, Helena och Eva. Vi delade upp oss generationsvis och Helena och jag delade på en kundvagn. Första etappen består alltid av tråkiga hushållssaker så som dammvippor, sköljmedel och bakplåtspapper. Vi lastade vagnen full med tandkräm, shampoo etc och gick sedan vidare till en lite roligare avdelning, nämligen kläderna där vi spenderade runt 2 timmar med att leta, prova, kassera och välja. Mammorna (som är lite snabbare i svängarna än vad vi är) lallar fort förbi och ger som förslag en traditionell lunch innan vi går vidare till den riktiga farliga avdelningen, dvs inredning. Helena och jag (som vid det laget är ganska tomma i magarna av allt flängande) säger "Yes, box" och gör oss redo att lämna huset, lite fattigare men rikare på upplevelser. Vi ska bara prova en grej till, en sista ynklig grej, fort som fan så vi kan få lite mat sen. Vi parkerar vår kundvagn som är full med wc-rent, mysbyxor och klänningar och låter den vila lite medan vi provar varsin sista grej. När vi kommer ut är kundvagnen puts väck.

Nån jävel har fjantat iväg med vår kundvagn som vi spenderat mellan 2 och 3 timmar med att fylla. Den var specialfylld för just våra behov ju och så är det nån blind fan som har snott den. Vi letade som små mullvadar efter mask efter den men den var försvunnen. Så det blir att börja om från början. Leta efter storlekar, färger, modeller (självklart fanns inte de storlekar jag ville ha ute utan jag fick vänta en kvart på att nån hämta dem från lagret. Tur iofs att de fanns överhuvudtaget annars hade jag gråtit.) Vi fick bära allt i famnen till kassan (nu pratar vi dock bara kläder, allt hushålligt vi packat på oss fick vänta, likaså alla underkläder och strumpor vi hittat) och i rena ilsken över att någon varit fräck nog att ta kundvagnen och sedan inte ställa tillbaka den då de kom på att de fått fel (Hoppas de inte kom på det utan köpte med sig alla våra saker hem av misstag) så inhandlade jag en väska... och en sjal... och en ny rakhyvel... Till mitt försvar så var jag riktigt arg just då... och väskan var faktiskt jättefin...

Efter slemmig thaimat fortsatte vi dock vår quest utan fler missöden och jag kom hem med massa fint i slutänden. Klänningar, en regnkappa, strumpor i mängder, tavlor, gardiner, nya berlocker till mitt armband, sängkläder, kuddfodral m.m m.m m.m (Se nedan) :) Och presenter har jag också ordnat till diverse födelsedagsbarn.


Åkte på att jobba idag mellan 16-20 men det gör inte så mycket. Anneli skulle på semester och tyckte det var en kass semester som började med att man fick jobba till kl 20 så jag gjorde det åt henne. :)

Dan och Sissela kommer ikväll också men inte förrän runt 22 tydligen så det hinner jag också ta hand om.


Kollade på Sex and the City-maratonet igår på 3:an. Grät lite i sista avsnittet. Jag har blivit en supermes.

Såg Armageddon för ett tag sen och tjöt som en bebis då också.


Nu ska jag gå och beundra mina saker igen. Hoppas det regnar idag så jag kan ha min nya fina regnkappa. :)

 
 
Ingen bild

eme

23 juni 2008 10:52

SNYGG regnkappa. vill ha.... får man fråga vad den kostade?

 
Ingen bild

Jessica

23 juni 2008 23:13

Den kostade så mycket som 139 kr. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Lindell - 15 juni 2009 14:31

Dels för att jag på ren princip vägrar att betala för att jag ska få ha fler än 100 bilder i min egen blogg, dels för att oxå vill ha en sådan där snygg header på min blogg. :)   Vad tycks? http://badideabear.blogg.se/ ...

Av Jessica Lindell - 9 juni 2009 22:10

... men ännu fortare när man är inne i monotoni. Jag är tillbaka i Linköping på mitt gamla, hederliga jobb men denna sommar känns annorlunda än den förra. Då var jag full av tillförsikt inför framtiden, nu vet i fan vad som ska hända i höst.   Tydlig...

Av Jessica Lindell - 26 maj 2009 22:55

Jag har provat på att videoblogga för att visa att även jag har viktiga saker att säga. Precis som andra viktiga videobloggare så som Fröken Kiss....

Av Jessica Lindell - 23 maj 2009 22:09

Jag har sällan fått höra så mycket snälla saker som jag har fått de här veckorna. Det är helt otroligt vad bra man verkar vara när man precis visat att man är ganska dålig...   Jag (på skoj): Det är det här jag är bäst på. Wonderful person #1: Du är ...

Av Jessica Lindell - 14 maj 2009 19:38

Så här sa mitt kinesiska horoskop imorse: "Efter bittert kommer sött." "Tack", sa jag och började ordna snaran... Jävla kineser, de har aldrig sökt danshögskolan.   Det kanske ligger nåt i det här med snigelhjärnbark ändå... Jag kanske är helt energi...

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards