Direktlänk till inlägg 8 juni 2008

Don't wanna be all by myself... any more. Jaja, jag har ju iallafall mina skor!

Av Jessica Lindell - 8 juni 2008 20:41

Idag har jag varit och tröstshoppat med mamma. Dan åkte hem idag igen och jag känner mig ensam. Då hjälper det lite att köpa en tunika. Som är ljusgrön och somrig. För bara 129 kr! Fast jag känner mig fortfarande ensam fast jag sitter här och är somrig, grön och lite fattigare.

Får jobba bort smärtan istället. I veckan ska jag jobba måndag, torsdag, fredag, lördag, söndag och sen måndag igen. Vet inte hur jag ska orka men jag kunde inte säga nej till lilla Ammi som bad så snällt. Mer pengar får jag trösta mig med då. Som jag kan köpa fler gröna klänningar för och slippa känna mig ensam. Känns som att det lätt kan bli en ond cirkel. Hmmm...

OBS! Det är inte min kropp här nedanför. Vem fan har sådana där attackbröstvårtor liksom? Speciellt då det är 105 grader utomhus.


Dan var som sagt och hälsade på mig här i det västliga landet ett par dagar. Han hjälpte mig läsa min bok och peka på vad som var fel med den. Sen var vi på stan och åt Ben & Jerrys som kulglass. Jag åt Baked Alaska med små vita chokladisbjörnar och Cheesecake Brownie fast jag redan var proppmätt. Efter det lallade vi iväg till Gamla Linköping. Vi hann precis INTE gå till Fenomenmagasinet och fick således inte göra massa konstiga expriment tillsammans med stökiga förstaklassare som inte förstår hur ett sluss-system fungerar.

Vi hälsade även på min käre far, tillsammans med Linda och Ludwig och så spelade vi Rappakalja på 10 personer. Det var jätteroligt. Rappakalja är lätt mitt favvospel. För er som inte vet hur det funkar så ska man ljuga ihop en förklaring till vad en person är känd för, vad en förkortning betyder, vad en film handlar om eller liknande och så ska man få de andra spelarna att gissa på det man skrivit samtidigt som man själv försöker gissa rätt. Det brukar spåra ur mer och mer och igår så slutade det bl.a med en film som skulle handla om en unge som vaknade med en fattig riddare i stjärten. Maträtten alltså, inte en riktig fattig riddare.

Dan vann och jag delade äran med honom eftersom allt hans är mitt medan mitt ger alla andra fan i!


För några dagar sedan låg jag ute på gräsmattan och softade och försökte författa då en söt, liten katt kom och ville kela. Den förstörde mina ambitioner och jag spenderade en halvtimme med att klia den på magen istället för att göra nytta. Sen gick den iväg för att jaga kråkor eller något sånt. Jag orkade inte, annars hade jag också jagat kråkor.


Har även varit och beundrat min brors eminenta talang som förrådd make ännu en gång. Dan och jag gick och kollade på musikalen 'Josef' i torsdags. Jag serverade kaffe till tacksamma pensionärer och fick en grön t-shirt för besväret. Jag var nog ganska usel på att göra nytta för jag smet iväg hela tiden för att kolla på musikalen eller ta kort på alla medverkande efteråt. Men sen fick jag inte välja färg på t-shirten heller så det kan jag gott vara värd.

Det är min duktige lillebror i kostym, långt upp till höger på bilden, han som ser ut som en gangster och har en slampig fru bredvid sig. :)


Har jobbat i ca 2 veckor nu och jag har redan införskaffat 2 par skor. Jag faller tillbaka i missbruket. Men för guds skull, hjälp mig inte! Jag trivs så bra så med mitt brutala missbruk så ni behöver inte oroa er. När jag köper ett par skor per dag kan ni kanske börja ingripa men ett par i veckan är inget att oja sig över. *klappar skorna* "My own, my preciousssss"


Snart ska jag dessutom åka till Ullared! Då kan vi snacka shoppingorgie...

 
 
Ingen bild

eme

9 juni 2008 13:07

jessi, det gör inget. man får köpa skor, men bara om de är snygga!!! jag gillar dom där turkosa:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Lindell - 15 juni 2009 14:31

Dels för att jag på ren princip vägrar att betala för att jag ska få ha fler än 100 bilder i min egen blogg, dels för att oxå vill ha en sådan där snygg header på min blogg. :)   Vad tycks? http://badideabear.blogg.se/ ...

Av Jessica Lindell - 9 juni 2009 22:10

... men ännu fortare när man är inne i monotoni. Jag är tillbaka i Linköping på mitt gamla, hederliga jobb men denna sommar känns annorlunda än den förra. Då var jag full av tillförsikt inför framtiden, nu vet i fan vad som ska hända i höst.   Tydlig...

Av Jessica Lindell - 26 maj 2009 22:55

Jag har provat på att videoblogga för att visa att även jag har viktiga saker att säga. Precis som andra viktiga videobloggare så som Fröken Kiss....

Av Jessica Lindell - 23 maj 2009 22:09

Jag har sällan fått höra så mycket snälla saker som jag har fått de här veckorna. Det är helt otroligt vad bra man verkar vara när man precis visat att man är ganska dålig...   Jag (på skoj): Det är det här jag är bäst på. Wonderful person #1: Du är ...

Av Jessica Lindell - 14 maj 2009 19:38

Så här sa mitt kinesiska horoskop imorse: "Efter bittert kommer sött." "Tack", sa jag och började ordna snaran... Jävla kineser, de har aldrig sökt danshögskolan.   Det kanske ligger nåt i det här med snigelhjärnbark ändå... Jag kanske är helt energi...

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards