Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

My Little Pony-fest och stora orättvisor!

Av Jessica Lindell - 30 januari 2009 22:55

Den här veckan har varit känslomässigt skräp! Dansmässigt har den däremot varit relativt bra. Jag kanske behöver må skit för att kunna dansa någorlunda... Den Stora Orättvisan drabbade mig och fick mig närmast att gråta ögonen ur mig över hur sunkigt livet kan vara ibland.

Nästa torsdag kommer mitt öde att avgöras... Ska jag få åka till London som planerat eller tycker Kulturama att det är rätt att låta en fattig student kasta bort pengar på en resa man inte kan åka på? (Iofs var det inte mina pengar men det gör mig fan bara ännu argare!) Jag håller tummarna och blir det inte som jag hoppas så kommer jag bli så jävla förbannad att jag inte vet vad jag gör! Jävla fascistattityd! Visserligen är jag inte helt hundra på vad det innebär att vara fascist men jag kan tänka mig att de gör såna här grejer... Eller så är det de som är emot vapen... Hmmm...

I vilket fall; Ska alla andra ha en åsikt så ska jag fan oxå ha en och den är precis lika viktig som alla andras!


Imorrn ska Dan och jag spendera hela dagen tillsammans och bara mysa! Det ska bli supernajs! Förra helgen umgicks han bara med superhjältar när det är egentligen är jag som är viktig! :)


Har hittat värsta bästa siten! Gör den egen My Little Pony. För att visa dess utomoderntlighet så har jag satt ihop ett ponny-kollage av alla mina kompisar så som jag tror de skulle se ut om de var ponnys! :) Visst är de fina!!! http://jwebgen.com/generate.html


Tittade precis på Let's Dance! Heja Morgan. Han fick högsta poäng, 10:or rakt igenom. Fast det är ju inte så konstigt när han har tränat hos oss hela veckan. Jag och min klass har tjuvkikat på honom flera gånger då vi insåg att han gästade Kulturama. Vi var inga ninjas men jag tror vi klarade oss med hedern i behåll. Så det är alltså ganska mycket tack vare oss som det gick så bra för honom.

Kasta ut Carl Jan, den mannen är nåt av det läbbigaste jag sett. (Blir jag känd bloggare kommer detta att komma tillbaka för att bita mig i häcken - var så säker!) Jag finner honom ytterst obehaglig! Saknade blondin-Bella lite sen förra veckan men det var mest för att det var så roligt att höra henne prata. Jag träffar sällan människor som avslutar alla sina meningar i falsett. (Detta kommer jag oxå få äta upp när jag blir erkänd som riktig bloggare!)


Bra saker jag fått höra den här veckan! Min skrämmande modern-lärare sa faktiskt ett äkta "BRA!" till mig och tyckte tydligen jag skötte mig jättefint flera gånger. Jag brukar i vanliga fall vara glad om jag kommer därifrån utan att han har försökt vrida nacken ur led på mig. Plus att min balettlärare tyckte jag hade väldigt bra rytm i kroppen och att jag kunde vila i det väldigt bra, vilket var skönt att höra.


OH! En grej till! Våran modern-lärare tvingade oss att sitta på golvet, i äkta fransk horstil och prata låtsasfranska. Ärligt! Förstå varför jag har ångest inför de lektionerna... Och inte nog med det! När vi inte riktigt lät som han ville så lät han undslippa sig den betryggande meningen "ja, det här får vi tydligen ta en och en." Yeah... och det här ska vi göra på föreställningen. Vid närmare eftertanke kanske jag hellre åker till London...

 
 
Ingen bild

emelie

31 januari 2009 16:37

fan va snygg jag var!! ska allvarligt börja fundera på att bli häst i mitt nästa liv!!:)

 
Ingen bild

Emma

2 februari 2009 15:21

Klart du får ha en åsikt! Eller alltså, klart din åsikt är värd MINST lika mycket. Egentligen mer, för du är en av de vettigare personerna på jordkulan ju. Du får hota med Rydsligister annars som kommer o biter dem i hälsenorna.

Vilka söta hästar också! Känner mig ytterst hedrad och måste bifalla även i Lisas häst. Den ÄR så hon. :)

 
Helena

Helena

3 februari 2009 11:18

Åh vilken fin ponny jag e!!=) puss på mulen=)

http://www.helenaas.blogg.se

 
Gealach

Gealach

9 februari 2009 19:13

Visst är de underbara, de små ponnyerna? :-D

http://www.metrobloggen.se/gealach

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Lindell - 15 juni 2009 14:31

Dels för att jag på ren princip vägrar att betala för att jag ska få ha fler än 100 bilder i min egen blogg, dels för att oxå vill ha en sådan där snygg header på min blogg. :)   Vad tycks? http://badideabear.blogg.se/ ...

Av Jessica Lindell - 9 juni 2009 22:10

... men ännu fortare när man är inne i monotoni. Jag är tillbaka i Linköping på mitt gamla, hederliga jobb men denna sommar känns annorlunda än den förra. Då var jag full av tillförsikt inför framtiden, nu vet i fan vad som ska hända i höst.   Tydlig...

Av Jessica Lindell - 26 maj 2009 22:55

Jag har provat på att videoblogga för att visa att även jag har viktiga saker att säga. Precis som andra viktiga videobloggare så som Fröken Kiss....

Av Jessica Lindell - 23 maj 2009 22:09

Jag har sällan fått höra så mycket snälla saker som jag har fått de här veckorna. Det är helt otroligt vad bra man verkar vara när man precis visat att man är ganska dålig...   Jag (på skoj): Det är det här jag är bäst på. Wonderful person #1: Du är ...

Av Jessica Lindell - 14 maj 2009 19:38

Så här sa mitt kinesiska horoskop imorse: "Efter bittert kommer sött." "Tack", sa jag och började ordna snaran... Jävla kineser, de har aldrig sökt danshögskolan.   Det kanske ligger nåt i det här med snigelhjärnbark ändå... Jag kanske är helt energi...

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards