Direktlänk till inlägg 6 januari 2009

Fortfarande ingen enhörning...

Av Jessica Lindell - 6 januari 2009 21:37

Än så länge får jag bara nöja mig med "en Hörning"... Haha! Fy fan vad jag är rolig ibland. Enhörning... En Hörning! Fattar ni? Nej, jag trodde väl inte det... Att vara ensam i sitt förstående är som att som att vara den enda människan i en försluten glasburk, som Sokrates så vist sade en gång.

Jag skulle kunna bli filosof. Lätt att jag skulle! Om jag inte blir dansare ska jag bli filosof, det är ju bara att kläcka ur sig visa saker och det gör jag i princip varje dag. Inte en sån där matte-filosof kanske. Som kommer på hur man mäter diametern på pudlar eller små gnagare. Sånt är jag dålig på. Men en sån där som säger saker ingen fattar förrän 100 år efter att man dött. Fast det tjänar man ju iofs inga pengar på.

"Att vara filosofisk utan att få något för det (förrän 100 år efteråt) är en filosofi i sig själv."

Ser ni, jag har redan börjat.


Åter till enhörningen! Den har fortfarande inte dykt upp och det har redan gått 5 dagar på det nya året. Var är du någonstans, Sugarplum Honeybunny Toffeefee? Det är så den ska heta när den kommer hit. Jag har redan målat en skylt.

Jaja, jag får väl vänta ett tag till.

"En dag i väntan på en enhörning är bara ännu en dag utan riktig lycka."


Jag köpte en systemkamera sen! Den är superfin och skön att hålla i! Tar fina bilder gör den oxå, med min hjälp förstås. Mamma köpte oxå en. Hon ska alltid försöka va som jag. Igår kom jag på henne med att gå runt med min handväska framför spegeln och jag hörde allt att hon sa "Hej, jag heter Jessica, jag är så söt" men hon hävdade att hon sa "Jag vill ha en persika eller kanske lite gröt". Mina tjocka strumpbyxor är borta, jag misstänker henne nu!

"Det är svårt när alla vill vara som mig, mitt geni är inget man kan efterlikna, lika lite som man kan fånga två pandor som pratar samma språk" - Jessica, Januari 2009.


Jag kom på en till sak jag vill ska hända 2009! Jag vill att min bok ska ges ut. Nu är den verkligen färdig-färdig, korrad och klar! Det enda som saknas är en titel.

Spontant; Vad skulle ni köpa för bok enbart baserat på titeln? Ring och rösta. Vilken av dessa skulle ni bli sugen på att läsa?

I skydd av mörkret
En ny dag gryr
En ny dag gryr i skydd av mörkret
De Roridderliga Idealen
Unelias Måne
Unelias Drottning
Den vite riddaren och den fulla alvhoran
Triangelstädernas Drottning
Rajinna Rijana
Gryningsalven
Alvhoran
Riddaren och horan
Skymningsalven och gryningsalven
Gryningsalven som tillhörde Honom
Roriddaren och alvhoran
Alvglöden
Alvglöd
Unelias Årliga Skönhetstävling
Ägd av Skymningen
Hon tillhörde Skymningen
Alven som ägdes av Skymningen
Gryningsalven som tillhörde Skymningen
Unelies oräkneliga stjärnor


"En bok utan titel är som en ängel utan skrud - Väl fungerande men lite pinsam."

 
 
Ingen bild

Dan

7 januari 2009 19:01

Du är min favoritfilosof!

 
Ingen bild

Linda

8 januari 2009 11:03

Jag skulle absolut läsa Den vite riddaren och den fulla alvhoran :) hihi

 
Ingen bild

emelie

8 januari 2009 16:37

jag röstar på Hon tillhörde skymningen. det låter så där lagom mystiskt. en riktigt bra titel faktiskt!

ska också säga att du nu finns med i min citat bok. har en anteckningsbok där jag skriver upp roliga och viktiga saker som sagts och "en bok utan titel är som en ängel utan skrud- väl fungerande men lite pinsam" finns nu där signerat Jessica Lindell!
du är ett geni!:P

 
shindra

shindra

10 januari 2009 20:00

Hon tillhörde Skymningen låter bäst enligt mig men massor av bra. Det jag föll för är faktumet att alal dessa titlar passar till samma bok jag blir ju super intresserad av o läsa den nu när man fått så mycket morötter om vad den handlar om.

http://xfjantx.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Lindell - 15 juni 2009 14:31

Dels för att jag på ren princip vägrar att betala för att jag ska få ha fler än 100 bilder i min egen blogg, dels för att oxå vill ha en sådan där snygg header på min blogg. :)   Vad tycks? http://badideabear.blogg.se/ ...

Av Jessica Lindell - 9 juni 2009 22:10

... men ännu fortare när man är inne i monotoni. Jag är tillbaka i Linköping på mitt gamla, hederliga jobb men denna sommar känns annorlunda än den förra. Då var jag full av tillförsikt inför framtiden, nu vet i fan vad som ska hända i höst.   Tydlig...

Av Jessica Lindell - 26 maj 2009 22:55

Jag har provat på att videoblogga för att visa att även jag har viktiga saker att säga. Precis som andra viktiga videobloggare så som Fröken Kiss....

Av Jessica Lindell - 23 maj 2009 22:09

Jag har sällan fått höra så mycket snälla saker som jag har fått de här veckorna. Det är helt otroligt vad bra man verkar vara när man precis visat att man är ganska dålig...   Jag (på skoj): Det är det här jag är bäst på. Wonderful person #1: Du är ...

Av Jessica Lindell - 14 maj 2009 19:38

Så här sa mitt kinesiska horoskop imorse: "Efter bittert kommer sött." "Tack", sa jag och började ordna snaran... Jävla kineser, de har aldrig sökt danshögskolan.   Det kanske ligger nåt i det här med snigelhjärnbark ändå... Jag kanske är helt energi...

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards