Direktlänk till inlägg 1 januari 2009

Nytt år, nya möjligheter!

Av Jessica Lindell - 1 januari 2009 21:54

Nu har vi alltså påbörjat år 2009! Inte illa. Det var många som trodde att jag inte skulle klara mig så här långt med tanke på hur många fiender jag har samlat på mig plus det här med Darwins teorier om Det Naturliga Urvalet... Men här står jag alltså (eller egentligen sitter jag just nu), glad i hågen och still going strong. Fast jag har snart bara hälften kvar till 50. Jag fyller ju 24 i år. Vad ska min balettlärare säga om det?

2008 var inget bra år. Folk dog och blev sjuka om vartannat. Det drar ner året! Hoppas 2009 blir bättre.

En rolig grej kommer hända iallafall! Jag ska åka till London i april med Dan! Vi ska äta massa friterad kycklig och gå på musikaler varje kväll! Det fick jag i julklapp av honom. Superbra julklapp!!! Jag fick även en ny plattång som gör mitt hår superplatt och lent, massa Lush-produkter, en balansbräda och nya Pandora-berlocker. Armbandet är ju snart fullt! Sick!

Sen hela den här karusellen med vad som händer med mitt liv tycker jag att vi skjuter under mattan så länge. Vem orkar oroa sig för det nu liksom? Först ska ju massa roligt hända. Ska åka till London, ha stor Kulturama-föreställning m.m Resten tar jag när det kommer.


Har drabbats av shoppingfeber. Det händer oftast när jag vet att jag inte får shoppa. Som i förrgår. Jag köpte tröjor och kjolar och tekoppar om vartannat bara för att jag inte fick egentligen. Jag har ju inga pengar. Men det struntade jag i. Imorrn är det tänkt att jag ska köpa en systemkamera innan jag börjar jobba.

Nästa fredag ska jag få sån där Make up-timme på Makeup Store. Massa smink till mig! Yihoo! Där kommer jag säkerligen göra av med ännu mer pengar. Jag har dessutom en urge att länsa en Lushbutik och det vet ju alla hur billigt det är... Åh, jag är inte sund för mig själv.


Detta vill jag ska hända 2009:

* Komma in på danshögskolan

* Bli rik

* Åka till Thailand

* Göra en superbra koreografi som alla kommer berömma mig för

* Vara supermyspysig med Dan

* Få en egen enhörning (billigare än SL-kort)

* Att alla mina kompisar flyttar upp till Stockholm

* Gå på bröllop (mitt eget eller nån annans kvittar)

* Äta riktigt god pizza

* Att det blir mer städat hemma

* Få McDonaldsfrukost på sängen minst 1 gång (Bacon/Egg McMuffin... Mmmm...)


Detta är mer troligt att det kommer hända 2009:

* Jag får jobba som städare eftersom ingen vill se mig dansa

* Jag får åka till Fridhemsplan istället för till Thailand

* Enhörningen måste avlivas för den har stelkramp

* Alla mina kompisar gifter sig men jag blir inte bjuden

 
 
Ingen bild

emelie

3 januari 2009 18:37

Om det här är den första kommentaren du får det här året ska jag försöka göra den så bra som möjligt!

Gud vad jag blir avis på London. vill också, ska ju till Thailand i februari så jag ska väl inte klaga, men London tillhör några av de städer jag vill besöka innan jag dör.
New york, Paris, Rom finns också på den listan.

Jag lovar att du blir bjuden på mitt bröllop. nu är det ju inte så troligt att jag kommer gifta mig 2009, eftersom jag fortfarande är singel och aldrig får förhållanden att fungera. men man ska väl aldrig säga aldrig.

det där med pizzan kan jag fixa om du kommer till mig i täby. vi har en as bra pizzarestaurang. eller så tar vi en tripp till Rom så får jag beta av en stad på listan. måste ju göra något meningsfullt 2009!!

GOTT NYTT ÅR!!!
om en vecka ses vi:)
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Lindell - 15 juni 2009 14:31

Dels för att jag på ren princip vägrar att betala för att jag ska få ha fler än 100 bilder i min egen blogg, dels för att oxå vill ha en sådan där snygg header på min blogg. :)   Vad tycks? http://badideabear.blogg.se/ ...

Av Jessica Lindell - 9 juni 2009 22:10

... men ännu fortare när man är inne i monotoni. Jag är tillbaka i Linköping på mitt gamla, hederliga jobb men denna sommar känns annorlunda än den förra. Då var jag full av tillförsikt inför framtiden, nu vet i fan vad som ska hända i höst.   Tydlig...

Av Jessica Lindell - 26 maj 2009 22:55

Jag har provat på att videoblogga för att visa att även jag har viktiga saker att säga. Precis som andra viktiga videobloggare så som Fröken Kiss....

Av Jessica Lindell - 23 maj 2009 22:09

Jag har sällan fått höra så mycket snälla saker som jag har fått de här veckorna. Det är helt otroligt vad bra man verkar vara när man precis visat att man är ganska dålig...   Jag (på skoj): Det är det här jag är bäst på. Wonderful person #1: Du är ...

Av Jessica Lindell - 14 maj 2009 19:38

Så här sa mitt kinesiska horoskop imorse: "Efter bittert kommer sött." "Tack", sa jag och började ordna snaran... Jävla kineser, de har aldrig sökt danshögskolan.   Det kanske ligger nåt i det här med snigelhjärnbark ändå... Jag kanske är helt energi...

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards