Direktlänk till inlägg 19 december 2008

Jag är på TV! Dessutom vann jag vin!

Av Jessica Lindell - 19 december 2008 17:18

Check it out, check it out, check it out out out!

Det är ju jag som är på TV! Bakom Robban. Nånstans... Okej, jag har ritat en pil där jag är så att ni ska nån chans att se mig för annars är det ingen som lär märka var jag är. Jag vet, jag vet. Den sociala koden säger att jag ska vara mer 'Äsch, det är väl inget. Jag syns knappt.' men det är ju skitcoolt ju trots att jag syns i en nanosekund typ och då måste jag ju peka ut mig själv så att folk hinner se mig! Ingen ödmjukhet här inte, jag är på TV och det är tufft som fan! :)

Det var faktiskt en människa som känt igen mig utan att veta att jag skulle vara med. Det var lite roligt för det var verkligen inte något jag förväntat mig. Och vi känner inte ens varandra så där superbra + att det var länge sen vi sågs men igår så frågade hon om det inte var jag i reklamen och att hon känt igen mig efter att ha funderat ett tag på vartifrån det var.


Vi hade julklappshasard på jobbet igår och jag hade värsta turen! Brukar aldrig ha sånt flyt men ödet kanske tyckte jag hade det lite hårt just nu med Dan i Tyskland och allt för jag kom hem med allt möjligt roligt. Plus att jag lyckades håva in tre flaskor i vinlotteriet som jag knappt ens ville vinna. Jag gillar inte glögg och jag är ingen sucker för rödvin heller men så kom jag 2:a och fick tre flaskor som ska fraktas hem på nåt sätt. Fråga mig inte hur, väskan var snortung redan när jag åkte hit och proppfull med, för den delen. Blir att dricka upp allt i mellandagarna bara för att slippa släpa på dem. :)

I övrigt så konspirerade Ammi och jag så jag fick min termos och hon fick sina handdukar och grytlappar. Fult av oss... :) Men termosen var faktiskt jättefin! Blommig och grann. Jag vann dessutom en jättefin tesil, hand och fotledsvikter, ljus och julgranskulor. Värsta storvinsten!


Hade föreställning förra veckan. Torsdag, fredag. Gick bra. Inget kaos. Inga brutna ben. Inga storfång med blommor heller iofs men en bukett fick jag av Anita, Andreas och Jocke som kom för att frossa i lite kultur. Emma och Lisa kom med söta örhängen och Dan kom med ett glatt humör. Vi dansade och hoppade i alla möjliga olika kostymer och rätt som det var så var det jullov. Nu är jag i Linköping för att jobba lite men mest för att fika ikapp. Det saknar jag! Att träffas för att äta saker ihop! Ikväll ska jag äta pizza med Linda. Mys!!! *hungrig smiley* (nej, jag är inte så där egentligen, jag fastnade bara i Lilla Landet Lagom-tankar)

Vi var duktiga iallafall. Min crew dansade hemlös-dansen jättebra och jag tror jag lyckades någorlunda i de koreografier jag var med i oxå. Jag var åtminstone läskig i Cirkustjohejet med blodig slöja och skolflicksuniform. :)

 
 
CW

CW

19 december 2008 19:23

Hej snoffsán :) HA jag har sett dig i dag på tv!!! men det got cirka 10 "ittar" men plötsligt i dag uppenbarade du dig för mig bakom långhårigrobban ;) såååååååå fin och såååååååååå proffsig du é gumsan! Ska bli så skojsigt att ses i jul! Härliga vinster du fick till där ;)
varma kramar "spökcarina"

http://www.mediumcarina.com

 
Ingen bild

emelie

20 december 2008 13:12

hej vännen!

bjöd på sån där taco-gratäng igår som du gjorde när vi bodde hos dig under barndansen, och familjen blev mycket imponerad!!!

hoppas du har det bra i linköping, här hemma är det grått å tråkigt som fan.
jag å pappa ska ut å köpa julgran idag, kan ju inte säga att jag får värsta julkänslan av att gå å kolla på granar när det regnar...
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Lindell - 15 juni 2009 14:31

Dels för att jag på ren princip vägrar att betala för att jag ska få ha fler än 100 bilder i min egen blogg, dels för att oxå vill ha en sådan där snygg header på min blogg. :)   Vad tycks? http://badideabear.blogg.se/ ...

Av Jessica Lindell - 9 juni 2009 22:10

... men ännu fortare när man är inne i monotoni. Jag är tillbaka i Linköping på mitt gamla, hederliga jobb men denna sommar känns annorlunda än den förra. Då var jag full av tillförsikt inför framtiden, nu vet i fan vad som ska hända i höst.   Tydlig...

Av Jessica Lindell - 26 maj 2009 22:55

Jag har provat på att videoblogga för att visa att även jag har viktiga saker att säga. Precis som andra viktiga videobloggare så som Fröken Kiss....

Av Jessica Lindell - 23 maj 2009 22:09

Jag har sällan fått höra så mycket snälla saker som jag har fått de här veckorna. Det är helt otroligt vad bra man verkar vara när man precis visat att man är ganska dålig...   Jag (på skoj): Det är det här jag är bäst på. Wonderful person #1: Du är ...

Av Jessica Lindell - 14 maj 2009 19:38

Så här sa mitt kinesiska horoskop imorse: "Efter bittert kommer sött." "Tack", sa jag och började ordna snaran... Jävla kineser, de har aldrig sökt danshögskolan.   Det kanske ligger nåt i det här med snigelhjärnbark ändå... Jag kanske är helt energi...

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards