Direktlänk till inlägg 7 december 2008

Julmarknad, bakning och Körslagskändis!

Av Jessica Lindell - 7 december 2008 22:42

I helgen var jag på julmarknad med Dan och lite girls från min klass. Vi började på Skansen och vandrade omkring i slask och regn bland röda små bodar, fulla utav sylt, knäckebröd och vilda korvar. Precis som jag förutspådde så fanns det gråa mössor och brända mandlar i överflöd men det var på sin plats så det gjorde inget. Jag roade mig med att äta så mycket smakprov som möjligt och lyckades bli åtminstone lite halvmätt på vildsvinsbog, sylta, pepparkakor och hjortronglögg.

Sedan fortsatte vi till Gröna Lund där Caroline och jag drattade omkring på sådana där jobbiga killskridskor. Tror faktiskt inte att jag har åkt sådana tidigare och nu kan jag förstå varför. De var ju livsfarliga! Korta, oslipade och feta på fötterna. Inte konstigt att jag nära nog bröt alla ben i kroppen då jag oskönt föll omkull gång på gång. Tacka vet jag tjejskridskor med piggar så man kan bromsa i tid.


Det här med julklappar gör mig lite stressad i år faktiskt. Har knappt börjat och jag har ingen aning vad jag ska köpa + att jag knappt har några pengar... Suck! Trots min stundande fattigdom så köpte jag ändå en klänning till jul men den var lagom dyr så det gjorde inte så mycket. Även om man ger bort kassa julklappar så måste man ju ändå vara fin liksom. Det är nog extra viktigt då. 


Jag har bakat! Alldeles nyss! Jag blev så sugen när alla pratade om julbak och hela helger fulla med mjöl och sviskon och allt vad man nu använder när man bakar julsaker. Problemet är att jag inte gillar julbak bara. Inte lussebullar, inte pepparkakor, inte ischoklad eller sån där kletig, jävla knäck. Så jag bakade Chocolate Chip Cookies med vit choklad och makadamianötter istället. Mmmm... Namnam. Jag är så duktig. Duktig utan att vara julig men ändock ganska duktig.


På torsdag och fredag är det dags för föreställning! Lite nervigt. Mest för att jag inte ska kunna allt och för att vi inte ska få några gradänger uppsatta. Jag förstår faktiskt inte hur man kan lägga allt detta på en oenig grupp dansare som mest av allt vill hårdträna och inte leka producenter och allt vad som behövs till en julföreställning.

Vi har fått göra allt själva och jag tippar på att vi glömt säkert hälften av allt som ska finnas på plats på torsdaf. Men det får bli den dagens dilemma. Måndag, tisdag, onsdag får gå åt till massiv träning och ännu mer träning.


Glöm inte att titta på TV4's reklam på fredag. Trailern till Körslaget sänds då och lilla Moi dansar däri. Jag är i den röda kören bakom Robert Wells - min nya polare. Han pratade med mig först av alla när han strosade in under inspelningen. Det största ögonblicket i mitt liv... :)

Var en jätterolig dag förresten. Vi kom dit vid kl 15 och började filma ungefär kl 18.30 Hurray! Invirade i 5 m rött tyg, oformliga och småfeta fick vi dansa i 180 för att kunna omvandlas till slowmotion. Fråga mig inte hur det gick till, jag tror att de drev med oss. Samtidigt som vi hetsdansade så mimade vi till en chipmunksvariant av It's My Life. Livet som kändis är verkligen värdigt... :)

Efter det byltade då på oss 5 m tyg till så att vi såg ut som små sumabrottare och så fick vi stirra ned i golvet och skrika som galningar för att föreställa publik. Det var jätteskoj. Enda smolket i bägaren var att vi inte fick betalt till skillnad från de statister som knallade in sent på kvällen, skrek lite och sen gick hem. Assholes! Som om TV4 saknar resurser för att tacka ett par små dansare för att de dansat chipmunksdans en hel dag i knallröda togor.

Men som sagt - Glöm inte att kolla! Ni kanske ser mig en millisekund eller två.

 
 
Ingen bild

Dan

8 december 2008 11:04

Patrik och en snubbe till var faktiskt med också :-)

 
Ingen bild

emelie

8 december 2008 20:51

SNYGG klänning!!! var har du hittat den?
har sickat bilder till dig från julmarknaden. bilden på dig och mig är nog den mysigaste...borde ramas in för vi är så snygga:P

ses imorrn!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Lindell - 15 juni 2009 14:31

Dels för att jag på ren princip vägrar att betala för att jag ska få ha fler än 100 bilder i min egen blogg, dels för att oxå vill ha en sådan där snygg header på min blogg. :)   Vad tycks? http://badideabear.blogg.se/ ...

Av Jessica Lindell - 9 juni 2009 22:10

... men ännu fortare när man är inne i monotoni. Jag är tillbaka i Linköping på mitt gamla, hederliga jobb men denna sommar känns annorlunda än den förra. Då var jag full av tillförsikt inför framtiden, nu vet i fan vad som ska hända i höst.   Tydlig...

Av Jessica Lindell - 26 maj 2009 22:55

Jag har provat på att videoblogga för att visa att även jag har viktiga saker att säga. Precis som andra viktiga videobloggare så som Fröken Kiss....

Av Jessica Lindell - 23 maj 2009 22:09

Jag har sällan fått höra så mycket snälla saker som jag har fått de här veckorna. Det är helt otroligt vad bra man verkar vara när man precis visat att man är ganska dålig...   Jag (på skoj): Det är det här jag är bäst på. Wonderful person #1: Du är ...

Av Jessica Lindell - 14 maj 2009 19:38

Så här sa mitt kinesiska horoskop imorse: "Efter bittert kommer sött." "Tack", sa jag och började ordna snaran... Jävla kineser, de har aldrig sökt danshögskolan.   Det kanske ligger nåt i det här med snigelhjärnbark ändå... Jag kanske är helt energi...

Presentation

Omröstning

Sög vi snigelhjärnbark eller inte?
 Ja
 Nej
 Kanske lite...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards